Hubnu dál (2. díl) – Zelenina, která dietě nepřeje. Znáte ji?

Hubnu dál (2. díl) – Zelenina, která dietě nepřeje. Znáte ji?

Není zelenina jako zelenina, jak mě poučila moje dietoložka Alena Babčaníková ze společnosti NATURHOUSE. Některé druhy vaši dietu mohou dokonce významně přibrzdit. Víte které?

Diskutujte: Kterou zeleninu máte nejraději? Kam chodíte nakupovat čerstvou?

„Mnoho lidí si myslí, že jíst zeleninu automaticky rovná se hubnout,“ upozorňuje dietoložka Alena. „Samozřejmě není sporu o tom, že je lepší jíst mrkev než rohlíky,“ usmívá se. „Přesto by pro všechny, kdo chtějí zredukovat svou váhu, bylo dobré, aby se seznámili s tím, že ne všechny druhy zeleniny je při dietě rozumné jíst v neomezeném množství.
Jinak řečeno: Pokud jste celkem štíhlá, potřebujete shodit poslední tři vysněná kila do plavek a ono to nejde a nejde, možná za to může… tak třeba… Červená řepa. Nebo vášeň pro mrkev, kterou chroupete každý večer u televize. Ale proč? Copak není mrkev přímo vzorně zdravá? Copak o to… Zdravá je. Jenže dietní bohužel bůhvíjak ne.

  • Některé druhy zeleniny obsahují více cukru nebo kalorií, než byste možná čekala,“ upozorňuje dietoložka společnosti NATURHOUSE, do jejíž pobočky v Praze v Palladiu už několik týdnů docházím, abych se zbavila kilogramů, které na sobě nechci (a kila jdou dolů, jak se můžete přesvědčit v článcích seriálu Končím s nadváhou a Hubnu dál).

Přiznám se, že i mě překvapila kolonka „Zelenina v omezeném množství“, na kterou jsem narazila v podrobném rozpisu Pestré diety.
„Klienti se častokrát diví, kolik cukru je v ovoci, to jsou mnohdy opravdu požehnané hodnoty a ovoce je potřeba skutečně v jídelníčku rozumně hlídat. Naproti tomu zeleninu drtivá většina lidí považuje za naprosto neškodnou a velmi se diví, že to tak úplně není,“ tvrdí dietoložka.

Hubnu dál (2. díl) – Zelenina, která dietě nepřeje. Znáte ji?

Takže. Kterou zeleninu při Pestré dietě smíte v neomezeném množství a kterou ne?

Klidně si dejte bez rozpaků, kolik chcete:

Například čekankové puky, chřest, špenát, hlávkový salát, vodnice, okurka, paprika, bílá ředkev, houby, rajčata, sojové klíčky, hodně cukru je například v bramborách, o jejich sladkých "příbuzných" batátech ani nemluvě. Seznam je dlouhý, v NATURHOUSE ho obdržíte na vstupní konzultaci v rámci Pestré diety.

Zelenina v omezeném množství (200 g dvakrát týdně nebo k oživení barvy salátu):

Artyčok, růžičková kapusta, zelené lusky s fazolkami, kukuřice, pórek, zelený hrášek, červená řepa a mrkev. Neznamená to ale, že tuto zeleninu musíte ve svém jídelníčku navždy vynechat. Její množství je však potřeba nastavit a hlídat, s čímž vám dietolog ochotně poradí. Určí, jaké množství je vhodné právě pro vás, aby hubnutí bylo co nejefektivnější.

Pozor na zeleninové saláty:

Věděli jste, že nejrůznější „vylepšení“ z nich dokáží udělat doslova kalorickou bombu?

Vyvarujte se:

  • zejména majonézových dresingů
  • nejrůznějších dresingů z nevhodných surovin, jako je například plnotučná hořčice apod.
  • kousků tučného sýra
  • kečupu
  • smažených krutonů
  • smažených kousků masa
  • přílišného solení 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Nový život podle Activia plánu

Nový život podle Activia plánu

Zatím jste se na našich stránkách mohli setkat s radami odborníků z řad Activia týmu. Nyní však přinášíme již reálné zkušenosti s Activia plánem,…

Akční letáky