Gravidjóga: Pohyb pro budoucí maminky

Prožíváte nejkrásnější období svého života. Jenže – jak se vám zvětšuje bříško, bolí vás záda, nohy, špatně se vám dýchá… Znáte to? Zkuste gravidjógu.

Každá nastávající maminka to zná – s rostoucím bříškem ji trápí zácpa, bolesti zad, často se objevují křečové žíly. S tím se ale dá něco dělat! Pokud jste jinak zdravá, můžete zkusit gravidjógu! Na rozdíl od klasické jógy se nemusíte bát obtížných pozic, do nichž budete nucena ohýbat tělo. Speciální varianta pro těhotné ženy je totiž souborem technik, které pomáhají udržet nejen zdraví, ale také psychickou pohodu.

Zlepšete si držení těla

Gravidjóga má mnoho kladných dopadů na těhotnou ženu. Pomáhá odbourat stres a napětí, soustředit se na správné dýchání, vědomě ovládat svaly pánevního dna, ale také správně držet zvětšující se bříško a zlepšit držení těla. Kromě toho pomáhá i při problémech se zácpou a s bolestmi páteře.

Relaxace, cvičení, dýchání

Pokud se na gravidjógu vypravíte, čeká vás cvičení rozdělené na tři části. První z nich je relaxační – několik příjemných minut soustředění, uvolnění a dechových cvičení. Poté následují samotné cviky, které je potřeba provádět pomalu a velmi soustředěně. Poslední částí je nácvik dýchání, které je nejen pro jógu, ale také pro těhotnou ženu velmi důležité. V průběhu cvičení vás čeká učení ásán-jógových pozic, spolu s úplným jógovým dechem a jednoduchými dechovými technikami, které příjemně protahuje a posiluje celé tělo. Zároveň je velmi příjemnou metodou odpočinku.

Kde cvičit?

V každém větším městě najdete centrum, které se gravidjógou zabývá. Aby však měla nějaký efekt, je třeba ji cvičit pravidelně, a tak pokud se naučíte pár cviků, není problém je opakovat i doma. Nikdy byste však neměla cvičit po jídle a doba, kterou se gravidjóze věnujete, by měla být alespoň dvacet minut. Na cvičení navíc nic zvláštního nepotřebujete – cvičí se naboso, a tak stačí jen pohodlné oblečení. Pokud máte jakékoli pochybnosti, zda je gravidjóga vhodná i pro vás, informujte se raději u svého lékaře.

Tipy Kafe.cz

Kam za gravidjógou?

Praha

Gravidjógu můžete cvičit například ve Studiu pro ženy ve Vodičkově ulici 20. Hodina vyjde na 160 Kč, permanentka na tři měsíce stojí 1040 Kč (8 hodin). Více informací najdete na studioprozeny.cz.

Plzeň

V Plzni si můžete zacvičit ve Studiu Lammas na Kolárově 32. Hodina pohybu vás vyjde na 95 Kč, permanentka na 10 lekcí pak na 750 Kč. Více na studiolammas.cz.

Brno

V Brně si můžete zacvičit ve Studiu Maya, Vachova 3. Čtrnáct lekcí vás vyjde na 1580 Kč. Více informací se dozvíte na studiomaya.eu.

Ostrava

V Ostravě máte možnost navštívit gravidjógu v Centru Lotos na ulici Českobratrská 26. Jedna hodina cvičení vás vyjde na 90 Kč. Více na centrumlotos.cz.

Kafe.cz radí:

Co si vzít na sebe?

Tip Kafe.cz

Tepláková souprava, Neckermann

Skvělým tipem na oblečení na jógu je těhotenská tepláková souprava. Bunda i kalhoty jsou vyrobeny z příjemné kombinace bavlny a polyesteru, k dostání jsou v červené a modré barvě a ve čtyřech různých velikostech.

Cena: 799 Kč

www.neckermann.cz

 

Tip Kafe.cz

Těhotenské tepláky, Fanny

Na cvičení by se vám mohly hodit i tříčtvrteční těhotenské tepláky. Kombinace bavlny, polyesteru a elastanu je k dostání v černé barvě a ve třech velikostech.

Cena: 599 Kč

www.tehotenske-obleceni.cz

 

Tip Kafe.cz

Tričko Butterfly, Leny e-shop

Nejen na cvičení se vám může hodit těhotenské tričko Butterfly. Je vyrobeno ze 100 % bavlny a skvěle saje pot.

Cena: 710 Kč

http://eshop.leny.cz

Tip Kafe.cz

Těhotenský top, Tveret

Při pohybu oceníte i pohodlné prádlo – například top, který nemá žádné kostice, a tak vás nikde nebude táhnout a tlačit.

Cena: 525 Kč

www.tveret.cz

Další články

čtenářů si právě čte tento článek