Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Fitness faux-pas: nástrahy cvičení

Zdroj: Profimedia.cz, Grada

Pokud chcete být zdravá a štíhlá, bez cvičení to prostě nejde. Jak vnést fitness do života jsme vám poradili minulý týden, nyní pro vás máme deset věcí, kterých byste se měla vyvarovat, aby bylo cvičení efektivní.

Vdát se vede k rutině

U cvičení to může dopadnout stejně, jako v manželství. Po nějaké době se prostě stává rutinou. Děláte pořád stejné pohyby, vaše svaly si jednoduše zvyknou a vy posilujete pouze určitou část těla. Snažte se do svých běžných pohybů přidat neobvyklé kroky, tím do hry těla zapojíte i jiné svaly a více zesílíte.

Cvičíte příliš rychle

Zrychlujete-li cvičení, používáte setrvačnost a ne sílu svalů. Nebudete je stimulovat k tvorbě a nespálíte tolik kalorií. Snadněji se můžete poranit. Hrozí vám například natržený sval.

Příliš usilovné cvičení a příliš často

Pokud si nebudete dělat mezi jednotlivými tréninky dostatečné pauzy, cvičení přestane vašemu tělu prospívat. Můžete dokonce zhoršit svoji tělesnou kondici. Výsledkem je pocit unavenosti a vyčerpání. Pamatujte na to, že čím intenzivněji trénujete, tím více času potřebuje vaše tělo na zotavení.

Nepřidávat cviky

Abyste skutečně zlepšovala kondici, potřebujete překonávat sama sebe a přidávat cviky k jednotlivým sériím. Například místo 10 leh sedů začněte dělat 20.

Zvedání špatné váhy činek

Zvedáte-li příliš lehké činky, neuvidíte na svých svalech žádné výsledky. Posilujete-li s příliš těžkými činkami, riskujete zranění. Zeptejte se svého trenéra, jaká hmotnost je pro vás nejlepší a neporušujte to.

Dřepy

Rozpažíte ruce a chystáte se ke dřepu. Pokrčujete kolena nad úroveň palců u nohou, klesáte a nadzvedáváte u toho patu. Tímto cvikem vystavuje nadměrný tlak šlachám a vazům v kolenech. Je tedy velice nevhodný.

Ohyby

Pokud kroužíte trupem a pohyb nevychází od kyčlí, můžete ublížit svým zádům, jste-li ve fázi záklonu. Velice tím navíc zatěžujete páteř a omezujete potřeby svých zádových svalů.

Cvičení, Fitness Cvičení, Fitness Zdroj: Profimedia.cz, Grada

Triceps

Dělání půl kruhových pohybů vaší paží není také vůbec vhodné. Nacházíte-li se v pozici, kdy je ruka s činkou za zády, neprocvičujete dostatečně triceps a můžete vyvinout přílišný tlak na rameno či loket.

Skřípání

Trhané pohyby krku, nezvedání ramen, nedostatečné angažování břišních svalů. Výsledkem těchto pohybů bude bolavý krk a vaše břišní svaly se také nezpevní.

Zvedání činek na lavici

Ležíte na lavici a zvedáte činky. Táhnete-li ruku až do příliš nízké pozice, můžete vyvíjet přílišný tlak na ramena a na svaly, které jsou pod nimi. Navíc se vám budou činky těžko zvedat nahoru a nebudete efektivně zatěžovat svaly na hrudi.

Fit program pro ženy Fit program pro ženy Zdroj: Profimedia.cz, Grada  

Tip Kafe.cz

Fit program pro ženy

Pro všechny ženy, pro které je pohyb radostí i potřebou, je tato kniha jedinečným průvodcem na cestě k dobré tělesné a duševní kondici. Autoři, zkušení cvičitelé, trenéři a vysokoškolští učitelé, vás seznámí s důležitými poznatky a zkušenostmi z pohybového tréninku, s podmínkami, jak si vytvořit vlastní cestu k tělesné zdatnosti výběrem vhodných aktivit aerobního, silového i gymnastického charakteru.

Cena: 99 Kč (Grada.cz)

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky


ZAVŘÍT REKLAMU