Dukanova dieta II.: Revoluční hit v hubnutí

Dukanova dieta II.: Revoluční hit v hubnutí

Slavná Dukanova dieta, která vzala útokem Francii i Británii slibuje, že získáte hmotnost svých snů a ještě si ji udržíte. Navíc můžete jíst neomezeně, stačí dodržet čtyři části.

Dukanova dieta se těší velké oblibě u žen především proto, že při ní hlady nestrádáte. V prvních dvou fázích, o kterých jsme už psali, můžete sníst neomezené množství povolených potravin, ve třetí se pak pomalu navracíte k normální stavě. A ve čtvrté? Jíte, co chcete – kromě čtvrtka.

Jo-jo efekt nehrozí

Pokud jste první dvě části úspěšně zvládla, můžete se směle vrhnout do třetí, která je velice důležitá. Úskalí velké části diet totiž tkví v tom, že strádající tělo se vše rychle snaží nabrat zpět, a tak místo vytoužených křivek dochází k jo-jo efektu. Přiberete ještě více, než jste měla původně. Dukanova dieta však slibuje, že jo-jo efekt nehrozí. Je však nutné dodržet třetí a čtvrtou fázi, a to celoživotně.

KAFE.cz zjistilo:

Podle odborníků je po dietě kritická doba, kterou si vypočítáte tak, že každé ztracené ¾ kilo vynásobíte pěti. Tak vám vyjde počet dní, kdy akutně hrozí, že váhu naberete zpět, pokud se nebudete hlídat a vrátíte se k normální stravě.

3. fáze – Upevňující

Je nutné dodržovat následující:

  • Můžete jít cokoli z proteinů (1. fáze) a zeleniny dohromady kdykoli a kolik se vám zachce. Není omezeno množství, ale ani denní doba konzumace.
  • Denně můžete přidat porci ovoce (kromě druhů s vysokým obsahem cukru, jako jsou banány, hrozny, třešně, sušené ovoce).
  • Každý den si můžete dopřát dva krajíčky celozrnného chleba potřeného netučným margarínem.
  • Je na čase přidat i porci sýra za den (40 gramů), ovšem kromě plísňových sýrů, měkkých sýrů a kozího sýra.
  • Přidat můžete i jedno jídlo z mouky týdně v první části této fáze, ve druhé potom dvě. Jedná se o následující pokrmy: těstoviny (225 g s rajčatovou omáčkou, ne krémovou, bez oleje), kuskus/ polentu (225 g, bez másla a oleje), čočku, fazole, rýži (ideálně hnědou), brambory (bez másla).
  • Jíst už můžete i jehněčí maso, vepřové a šunku (bez tučných okrajů), ale maximálně jednou až dvakrát týdně.
  • Protože jste v dietě vytrvala dosud, máte právo na odměnu. V první části této fáze si tak můžete dopřát jedno jídlo týdně, ve druhé pak dva pokrmy týdně, a teď pozor – zcela jakékoli! Dát si můžete, na co máte chuť a co vám během předchozích fází chybělo. Jen pozor – nikdy si nepřidávejte a nikdy nejezte dvě tato jídla za sebou – pokud si pochutinu dopřejete v úterý večer a můžete dvě týdně, vyvarujte se jí ve středu ráno! Tato jídla nesmíte jíst v řadě, jinak by byla dieta neúčinná.
  • Každý týden je třeba si dopřát jeden čistě proteinový den (jako z 1. fáze). Jde o jakousi pojistku, aby vám nešla váha nahoru. Doporučuje se čtvrtek.
  • Dopřejte si 25 minut chůze denně.
  • Nezapomínejte stále na dvě lžičky ovesných vloček denně.

KAFE.cz zjistilo:

Jak dlouho vytrvat ve 3. fázi?
Za každého ¾ kilogramu, který jste v prvních dvou fázích zhubla, vydržte v té třetí pět dní.

4. fáze – Stabilizační

Pokud jste úspěšně dokončila fázi třetí, je tu čtvrtá a poslední. Na rozdíl od jiných diet je však poněkud zvláštní a dlouhodobá – držíte ji totiž celý život! A zde jsou její pravidla:

  • Jezte, co chcete, kromě čtvrtka – ten si vyhraďte na čistě proteinový den. Doživotně.
  • Snažte se jídelníček držet co nejblíže tomu, jak jste jedla ve třetí fázi diety.
  • Každý den si dopřejte 3 lžičky ovesných vloček.
  • Denně si vyhraďte 20 minut na rychlou chůzi. Nepoužívejte výtahy, choďte po schodech. 
  • Dostatečně pijte, alespoň 1,5 litru denně (nejlépe vody).

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky