Dukanova dieta I.: Revoluční hit v hubnutí

Dukanova dieta I.: Revoluční hit v hubnutí
Dukanova dieta I.: Revoluční hit v hubnutí
Zdroj: Profimedia.cz

Naprostý hit mezi dietami ve Francii – to je Dukanova dieta, která stejný rozruch způsobila i ve Velké Británii.

Dukanova dieta u nás zatím nepatří k nejznámějším, a tak vám přinášíme vše důležité, co o ní potřebujete vědět. Rozhodně stojí za vyzkoušení – můžete s ní totiž zhubnout a váhu si navíc udržet!

Ve Francii strhla dieta doktora Pierre Dukana naprostou lavinu zájmu. Slibuje totiž, že poměrně snadno zhubnete, i když budete jíst neomezené množství povolených potravin a následně si ještě svou štíhlou postavu a nízkou váhu udržíte. Nezní to lákavě? Ženy, které ji vyzkoušely, tvrdí, že doopravdy funguje…

KAFE.cz zjistilo:

Podle Dukana se každý člověk rodí s určitým množstvím tukových buněk. Čím více jich máte, tím je i větší pravděpodobnost, že v budoucnu přiberete. A bohužel v tomto případě jsou znevýhodněné ženy. Pokud jíte nezdravě, anebo nad míru, buňky se roztahují, až dosáhnou maximální velikosti. Když takto pokračujete, nakonec se rozdělí na dvě dceřiné, a tím vznikne i další prostor na skladování tuku. Problém je v tom, že jedna buňka se z nich již zpátky nestane a hmotnost se kontroluje ještě obtížněji. Podle Dukana je oním krizovým bodem dosažení BMI hodnoty 28.

Čtyři fáze Dukanovy diety: Od útoku po udržovací

Dukanova dieta má čtyři fáze, které je nutné dodržovat, abyste dosáhla kýženého a dlouhodobého výsledku. Dnes vám přinášíme první dvě z nich.

Útočná fáze

Krátká, avšak velmi důležitá úvodní fáze, v níž nejíte nic jiného než proteiny – maso, vejce apod. V této fázi můžete setrvat jeden až deset dní, podle toho, kolik potřebujete zhubnout. Váhový úbytek za pět dní se pohybuje kolem 3 kilogramů. Během tohoto období můžete pozorovat zhoršené dýchání a sucho v ústech – obojí je v pořádku, naopak je znakem toho, že vše je jak má a že hubnete. Velmi důležité je potom pít dostatečné množství vody.

Co jíst? Všechno, co je na seznamu níže, a to v neomezeném množství. Ostatní věci, které zde nenajdete, jsou v této fázi zakázané.

  • Libové hovězí maso, telecí a králičí. Pozor, žádné vepřové ani jehněčí! Konzumovat je můžete vařené, pečené i na grilu, avšak zcela bez tuku.
  • Kuřecí a krůtí maso, ale bez kůže a vnější části křidýlek (jsou tučné). Na kačenu a husu zapomeňte.
  • Libová šunka s nízkým obsahem tuku, bez tučného okraje. 
  • Hovězí, telecí a kuřecí játra.
  • Všechny druhy ryb (kromě konzervovaných v oleji).
  • Jedlí korýši.
  • Maximálně dvě vajíčka denně, máte-li vysoký cholesterol, maximálně 3-4 žloutky týdně, bílky bez omezení.
  • Netučné, nízkotučné mléčné výrobky – např. light jogurty, cottage sýr, odstředěné mléko. Bílé jogurty a ty s příchutí vanilky, kokosu a citronu bez omezení, ovocné nízkotučné maximálně dva denně.
  • Umělé sladidlo, vinný ocet, koření, bylinky, česnek, cibule, kyselé okurky, citrónová šťáva na dochucení pokrmů, hořčice, sůl a kečup bez cukru (v rozumné míře), žvýkačky bez cukru.

KAFE.cz zjistilo:

  • Denně je třeba vypít alespoň 1,5 litru vody.
  • Každý den si dejte 1,5 lžičky ovesných vloček (například do jogurtu)
  • Doporučuje se dvacet minut rychlé chůze každý den.
  • Vyvarujte se všech tuků, másla, oleje.

Proplouvací fáze

Ve druhé části diety mezi sebou střídáte dny výše zmíněné Útočné fáze a přidáváte zeleninu. Nejefektivnější způsob je měnit je obden, tzv. jeden den jíte vše z první fáze, druhý den také, ale přidáváte zeleninu. Můžete dny ale střídat i po cyklech, například pět dní jíte potraviny první fáze, dalších pět dní se zeleninou atd. Pokud chcete zhubnout jen málo, můžete čistě proteinové dny dodržovat jen dvakrát v týdnu (pondělí a čtvrtek), zbytek pak jít i zeleninu. V této fázi můžete vytrvat déle, dokud se nepřiblížíte požadované hmotnosti.

Co jíst? Povolená je následující zelenina, a to syrová i tepelně upravená v neomezeném množství:

Artyčok, chřest, baklažán, brokolice, hlávkové zelí, celer, čekanka, cuketa, okurka, pór, houby, cibule, paprika, dýně, ředkvička, salát, sójové lusky, špenát, tuřín, rajčata, mrkev (pouze omezeně)
Co vynechat: brambory, rýži, kukuřici, hrách, fazole a další luštěniny.

KAFE.cz zjistilo:

  • Důležité v této fázi je pravidelně střídat proteinové dny s těmi, kdy přidáváte zeleninu, a to buď ob den, maximálně však po pěti dnech.
  • Zvyšte dávku ovesných vloček na dvě lžičky denně.
  • Zvyšte množství chůze, alespoň na třicet minut.
  • Vypijte alespoň 1,5 litru vody denně.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky