Deset nejrozšířenějších mýtů o jídle. Pozor! Mohou být i nebezpečné!

10 nejznámějších mýtů o jídle

Spolknutá žvýkačka ti zalepí střeva a další „pravdy“ nás provází již od dětství. Víte, že většina z nich jsou jen bludy?

O jídle se toho v dnešní době hodně napíše i napovídá. Aby taky ne – konečně se lidé zajímají o to, co jedí oni a jejich děti. Od nepaměti se ale mezi lidmi tradují o jídle a stravování určité mýty, kterým se věří, ale přitom nejsou nijak podloženy a většinou jde jen o výmysly. Víte, o které jde? Mezi nimi jsme ale našli i takové, které se zakládají na pravdě. Podívejte se na ně s námi.

1. Žvýkačka může zalepit střeva!

Mýtus! I když nás rodiče jako děti touto větou nemálo strašili, spolknutí žvýkačky s naším zažívacím systémem vůbec nic neudělá.

2. Hnědá vajíčka jsou zdravější než bílá!

Mýtus! Barva skořápky nemá s výživovou hodnotou vajíčka nic společného. Bílá vajíčka se tak maximálně lépe barví na Velikonoce.

3. Tmavý chléb je zdravější než bílý!

Polopravda! Tady pozor…celozrnné výrobky jsou obecně zdravější, ale tmavá barva pečiva ještě nemusí znamenat, že jde opravdu o celozrnný výrobek.

4. Káva odvodňuje organismus!

Mýtus! Neexistuje žádný vědecký důkaz o tom, že by káva v normálním množství ovlivňovala množství vody v těle.

5. Kdo pije víc vody, ten rychleji hubne!

Pravda! Jestliže za den vypijete třeba 2 litry vody, spálíte o 100 kcal víc, než když vypijete o půl litru méně. Ročně to tedy představuje přibližně 5 kg tělesného tuku.

6. Ovocný cukr je zdravější než obyčejný!

Mýtus! Fruktóza má stejné množství kalorií jako bílý cukr a navíc také přispívá ke vzniku zubního kazu.

7. Mikrovlnka ničí vitaminy!

Mýtus! Při tomto způsobu přípravy potravin se nezničí o nic víc výživných látek než při klasickém vaření.

8. „Light“ potraviny jsou skvělé na hubnutí!

Mýtus! Jednou pro vždy tuto nepravdu zapomeňte. Lidské tělo totiž se totiž cítí při nízkotučné stravě okradené o kalorie, a proto se pocit hladu a chuti objeví rychleji znovu.

9. Večerní jídlo jde na tloušťku!

Mýtus! Při hubnutí i udržování váhy je důležité jíst pravidelně každý den, tedy i večer. Vynechávat jídlo by se nemělo. Není důležité, kdy jídlo jíme, ale co a jaké množství.

10. Jedení jablek může nahradit čištění zubů!

Mýtus! Žvýkání jablek sice očistí povlak z povrchu zubů, ale mezizubní prostor zůstane nedotknutý. A pocit čistoty je navíc jen dočasný. Bakterie si z ovocného cukru vytvoří na zubu nový povlak.

Jaké mýty znáte od svých rodičů a prarodičů vy?

Další články

Lu Gregorová

Trend: Fitko v obýváku

Nepotřebujete permanentku, nemusíte bojovat s rezervačním systémem v přeplněném fitku. Stačí vzít do ruky ručník nebo karimatku, lahev s vodou a…

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky