Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Deset nejrozšířenějších mýtů o jídle. Pozor! Mohou být i nebezpečné!

10 nejznámějších mýtů o jídle
10 nejznámějších mýtů o jídle
Zdroj: Thinkstock

Spolknutá žvýkačka ti zalepí střeva a další „pravdy“ nás provází již od dětství. Víte, že většina z nich jsou jen bludy?

O jídle se toho v dnešní době hodně napíše i napovídá. Aby taky ne – konečně se lidé zajímají o to, co jedí oni a jejich děti. Od nepaměti se ale mezi lidmi tradují o jídle a stravování určité mýty, kterým se věří, ale přitom nejsou nijak podloženy a většinou jde jen o výmysly. Víte, o které jde? Mezi nimi jsme ale našli i takové, které se zakládají na pravdě. Podívejte se na ně s námi.

1. Žvýkačka může zalepit střeva!

Mýtus! I když nás rodiče jako děti touto větou nemálo strašili, spolknutí žvýkačky s naším zažívacím systémem vůbec nic neudělá.

2. Hnědá vajíčka jsou zdravější než bílá!

Mýtus! Barva skořápky nemá s výživovou hodnotou vajíčka nic společného. Bílá vajíčka se tak maximálně lépe barví na Velikonoce.

Zdroj: Thinkstock

3. Tmavý chléb je zdravější než bílý!

Polopravda! Tady pozor…celozrnné výrobky jsou obecně zdravější, ale tmavá barva pečiva ještě nemusí znamenat, že jde opravdu o celozrnný výrobek.

4. Káva odvodňuje organismus!

Mýtus! Neexistuje žádný vědecký důkaz o tom, že by káva v normálním množství ovlivňovala množství vody v těle.

5. Kdo pije víc vody, ten rychleji hubne!

Pravda! Jestliže za den vypijete třeba 2 litry vody, spálíte o 100 kcal víc, než když vypijete o půl litru méně. Ročně to tedy představuje přibližně 5 kg tělesného tuku.

6. Ovocný cukr je zdravější než obyčejný!

Mýtus! Fruktóza má stejné množství kalorií jako bílý cukr a navíc také přispívá ke vzniku zubního kazu.

7. Mikrovlnka ničí vitaminy!

Mýtus! Při tomto způsobu přípravy potravin se nezničí o nic víc výživných látek než při klasickém vaření.

Zdroj: Thinkstock

8. „Light“ potraviny jsou skvělé na hubnutí!

Mýtus! Jednou pro vždy tuto nepravdu zapomeňte. Lidské tělo totiž se totiž cítí při nízkotučné stravě okradené o kalorie, a proto se pocit hladu a chuti objeví rychleji znovu.

9. Večerní jídlo jde na tloušťku!

Mýtus! Při hubnutí i udržování váhy je důležité jíst pravidelně každý den, tedy i večer. Vynechávat jídlo by se nemělo. Není důležité, kdy jídlo jíme, ale co a jaké množství.

10. Jedení jablek může nahradit čištění zubů!

Mýtus! Žvýkání jablek sice očistí povlak z povrchu zubů, ale mezizubní prostor zůstane nedotknutý. A pocit čistoty je navíc jen dočasný. Bakterie si z ovocného cukru vytvoří na zubu nový povlak.

Jaké mýty znáte od svých rodičů a prarodičů vy?

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky


ZAVŘÍT REKLAMU