Desatero zdravého spaní – znáte ho?

Zdroj: Profimedia.cz

Víte, co byste měla dodržovat, abyste se ráno probouzela opravdu odpočatá a svěží jako rybička? Přinášíme vám spánkové desatero!

Abyste si o regeneraci fyzických i duševních sil ve spánku nemusela nechat jenom zdát, je dobré o něm něco vědět. Ač jsme ve spánku ve stavu nevědomí a některá negativa – snad vyjma toho, kdy si myslíme, že jsme oka nezamhouřili – možná ani nevnímáme, důsledky nekvalitního spánku ráno dokážeme pořádně pocítit!

Kvalita našeho života na zdravém spánku závisí – o tom není pochyb. Ne nadarmo prospíme třetinu života!

Desatero dobrého spánku

Chyby při spánku

  1. Spát v dobře větrané, nepřetopené a tmavé místnosti.
  2. Využívat ložnici především k odpočinku a spánku, není-li to možné, pak alespoň postel zasvětit těmto činnostem a nepracovat v ní.
  3. Vybrat si vhodnou postel i matraci a v rámci možností na nich nešetřit.
  4. Pravidelnost – není tím myšleno jen to, že ke spánku uléháme každý den! Dobré je dodržovat pravidelný rytmus uléhání i vstávání. Ulehneme-li občas později, je lepší vstát v obvyklou hodinu, aby nedošlo k narušení spánkového režimu.
  5. Nepřetěžovat organismus těsně před spaním přílišným pohybem a jídlem, dobrému spánku neprospívá ani nikotin, alkohol a nápoje s obsahem kofeinu.
  6. Neuléhat ke spánku s prázdným žaludkem – toto pravidlo jistě potěší ty, které vylekalo to předchozí.
  7. Dopřát svému organismu před ulehnutím ke spánku chvíli na uvolnění a vyvarovat se fyzické i psychické zátěži.
  8. Dopřát si pravidelný pohyb – i ten přispívá ke kvalitnějšímu spánku.
  9. Nesnažit se usnout za každou cenu – když se nedaří, je lepší vstát a věnovat se odpočinkové činnosti. Jakmile se dostaví únava, honem zpátky do postele!
  10. Nezneužívat léky na spaní – ty by měly pomoci jen v nejnutnějších případech.

Kafe.cz zjistilo:

  • Poruchami spánku trpí třetina populace a každý desátý člověk se potýká s nespavostí.
  • Špatný spánek může být jedním z projevů deprese.
  • Američtí vědci dokázali, že spánek je nutný k ukládání informací a pamatování si naučené látky.
  • Spánek má také velký vliv na metabolismus. Lidé, co dobře spí, většinou nemají potíže s nadváhou, vysokou hladinou cholesterolu, tlakem a cukrovkou.
  • Odborníci také zjistili, že pro naše zdraví je důležitá délka spánku. Lidé, kteří spí méně než sedm hodin denně, mají podle nich větší pravděpodobnost nachlazení.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


BOSU - nejnovější hit tělocvičen

Trávíte mnoho hodin u počítače, záda bolí a páteř trpí. Shodit nějaké to kilo by se také hodilo… Vyzkoušejte nové cvičení na bosu a brzy se vám uleví!

Akční letáky