Co dělat když vlasy stárnou? Tady jsou tipy, jak kštici zachránit

Stárnutí nezůstávají ušetřeny ani vlasy. Co dělat, aby vypadaly stále krásně?
Prohlédněte si všechny fotografie (13)

Zub času se podepisuje nejen na stavu pleti, ale i na kvalitě vlasů. Stárnutí se úplně zastavit nedá, ale pro svou korunu krásy můžeme hodně udělat správnou péčí a zdravým životním stylem.

Jak poznáme, že vlasy stárnou? Třeba tak že se stále více třepí, ubývá vln, lámou se, řídnou, začínají šedivět a ztrácejí lesk. U někoho se změny dostaví klidně kolem třicítky, jiný má nádhernou hřívu i po padesátce. Záleží na genetické výbavě.

S přibývajícím věkem se zpomaluje buněčný metabolismus vlasů, stejně tak mikrocirkulace a buněčné výměny. Vlasová cibulka se začíná zmenšovat, dochází k poklesu tvorby kožního mazu, který posiluje vlasy a dodává mu zdravý a pevný vzhled. Konečky vlasů jsou světlejší, jemnější, lámou se, ztrácejí lesk a jsou mdlé.

Šedivění je záležitost individuální a dědičná. Je způsobeno ubýváním vlasového pigmentu, může se objevit již ve dvaceti letech. Náchylnější na šedivění jsou tmavé vlasy, světlé většinou šedivějí mnohem později.

Nejde jen o věk

Na stavu kštice se však nepodepisuje pouze věk. Svou daň si vybírá také všudypřítomný stres. Vlivem stresového hormonu kortizolu totiž dochází k zúžení cév a následně k nedostatečnému prokrvování pokožky hlavy. Vlasovým kořínkům začne záhy chybět výživa, což vede k tomu, že vlasy slábnou, až přestanou růst úplně.
Svou roli na špatném stavu vlasů hraje i nedostatek vitaminů a minerálů, málo spánku, zkrátka celkový životní styl. Dalším viníkem může být i znečištěné prostředí, ve kterém žijeme, plus chemické zásahy, jimiž vlasy za celý váš život prošly. Jen si vzpomeňte na všechny ty trvalé, odbarvování a domácí snahy o barvení.

Co pomůže?

Pro vlasy jsou v tomto období důležité vitaminy, minerály, antioxidanty, stopové prvky a aminokyseliny, jež projevy stárnutí zpomalí. Zdatným pomocníkem je například panenský olivový olej (zejména při častém fénování nebo lakování); lesk dodá konzumace syrových nebo nahniličko uvařených vajec; o pevnost a tím pádem větší odolnost proti vypadávání se postará listová zelenina; vitalitu přinesou broskve, meruňky a banány. Pokud chcete vlasům vrátit elastičnost, dodržujte pitný režim. A cvičte! Proč? Zlepší se váš krevní oběh a k vlasovým cibulkám se tak dostane více kyslíku a živin. Ocení to.

Střih na kluka

Slábnoucím vlasům prospěje kratší sestřih, díky kterému omládnou. Vybírejte také kvalitní kosmetiku, například s obsahem keratinu, kyseliny hyaluronové nebo koenzymu Q10. Osvědčuje se také receptura s obsahem kofeinu pro posílení vlasových cibulek. Výživnou masku vlasům dopřejte jednou za týden, denně pak před spaním přibližně 3 minuty jemně masírujte pokožku hlavy, což také pomáhá k usnadnění přísunu živin do vlasových cibulek.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky