Chechtací jóga: Zkuste a napište, jestli funguje...

Zdroj: Profimedia.cz

Smích je zdravý a léčí. Říkáte, že vám do něj zrovna není? I přesto se vyplatí pousmát! Je totiž jedno, jde-li o smích spontánní, nebo vzniklý silou vůle. Oba tělu prospívají!

Víte, že dokonce existuje speciální »chechtací« jóga? V Německu se stala velmi populární kniha expertky na smích Ellen Müller s názvem »Ke štěstí smíchem aneb Jóga smíchu«. Německý deník Bild představil 11 nejdůležitějších cviků z této knihy.

Pár ukázek, které vás rozchechtají!

1. Němý smích
Používáte veselou gestikulaci, jako kdybyste se chtěla smát, přitom ale mlčíte.

2. Mobilní smích
Vyjděte si na procházku s mobilem u ucha a dělejte, jako kdybyste se smála při veselé konverzaci.

3. Smích nad bankovním účtem
Natáhněte obě ruce před sebe, jako byste v nich třímala bankovní účet, a odvážně se tomu zasmějte.

4. Smích v lopatkách
Dejte si ruku na lopatky. Poté rameny pohybujte dopředu a dozadu. Nezapomeňte se smát.

5. Smích se zakrytýma ušima
Zakryjte si oběma rukama uši a smějte se.

6. Chilli smích
Představte si, že jste právě snědla hodně pálivou feferonku. Udělejte patřičnou grimasu a pak se tomu zasmějte.

7. Smích ve stříkačce
Dotkněte se ukazováčku a se smíchem projděte dveřmi. Představujte si, že jste právě dostala injekci smíchu.

8. Smích v buňkách
Představte si, že chcete zaplnit každou buňku vašeho těla smíchem. Ukažte nejdříve prsteníčkem na vaše zuby a zasmějte se tomu. Poté se ukazováčkem dotýkejte celého těla a smějte se přitom.

9. Brýle smíchu
Z palce a ukazováčku vytvořte kříž, který si poté dejte před oči. Jsou to vaše brýle smíchu, kterými byste se měla dívat na ostatní.

10. Smích z praku
Představte si, že držíte v prstech gumu z praku. Pomalu se rozesmívejte, začněte nejprve tiše. Postupně se smějte silněji a ruce roztahujte od těla. Představujte si, že se guma pozvolna natahuje právě díky vašemu smíchu. Skončete, až budete mít ruce maximálně roztažené. Tehdy totiž guma praskne.

11. Reflexní smích
Trénujte s přáteli. Představte si, že jste animátorkou smíchu. Vydejte zvuk »ha«, soused ať řekne třeba »ho«, další může dodat »hi«. Nepřestávejte, dokud nepropadnete ve spontánní smích.

 

Kafe.cz zjistilo:

  • Jógu smíchu (Laughter Yoga) vytvořil v roce 1995 Dr. Madan Kataria, který zároveň založil klub smíchu. Těch je po celém světě kolem 5 000. O tři roky později se začal slavit Světový den smíchu, který připadá na první květnovou neděli.
  • Smích léčí, o tom není pochyb. Lékaři ho již ve starověku doporučovali jako prostředek k regeneraci celého organismu a posilování plic. Podle novějších studií může být smích lékem až na 70 % nemocí.
  • Podle výzkumů se děti zasmějí v průměru 300x denně, zatímco dospělí jen 15x.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


V zimě se oddejte koupeli!

V zimě se oddejte koupeli!

Jakmile vytáhneme paty z domu, obuje se do nás pořádná zima a my poznáváme tváří v tvář mrazivou frontu ze Sibiře. Také vás napadá otázka, jak se…

Akční letáky