Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Buďte zdravá a fit podle Měsíce (Váhy)

Měsíc (Luna) ve znamení Vah ovlivňuje ledviny, kyčle, čištění krve, rovnováhu tělesných tekutin i balanc obecně. Cokoliv pro dané části těla v těchto dnech uděláme, bude zúročeno.

Chraňte zejména bedra před nastydnutím a po koupání si převlékněte mokré plavky. Hodně pijte ať důkladně propláchnete ledviny a močové cesty. Nezapomínejte, že v horku potřebujete 3-4 litry tekutin. Udělejte si šípkový čaj (dezinfikuje) a popíjejte ho teplý po doušcích. Teplé nápoje vás na rozdíl od těch ledových příjemně osvěží a nezatěžují organismus.

Z tohoto předpokladu vychází také dnešní sestava, kterou můžete cvičit kdykoliv, ale ve dnech "Vah" je nejefektivnější. 

Informaci, v jakém znamení se právě nachází Luna najdete na www.mojeastrologie.cz v sekci LUNÁRNÍ KALENDÁŘ

1.pozice – přitažení kolena 

Tato pozice buduje sílu stojné nohy a rovnováhu. Zároveň skvěle protahuje hýždě a zadní stranu stehna. 

Cvičení, protažení, Luna 

Pokyny:

  • Stůjte, zvedněte pravé koleno a přitáhněte si ho dlaněmi na hrudník.
  • Zpevněte stojnou nohu, propněte ji v koleni.
  • Chvíli v pozici setrvejte a pak opakujte celkem 3x na obě strany.

Usnadnění: Pohled zaměřte do jednoho pevného bodu před sebou

2. pozice – Otevření boků

Stejně jako v předchozí pozici dochází k budování rovnováhy a soustředění. K tomu zde protahujeme oblast vnitřního stehna a třísel. 

Cvičení, protažení, rovnováha 

Pokyny:

  • Stůjte, zvedněte pravé koleno a otevřete jej do strany (pravé).
  • Zároveň nasměrujte oba vaše boky vpřed.
  • Zpevněte stojnou nohu, propněte ji v koleni.
  • Držte pevně vtažené břišní svaly a rovná záda.
  • Setrvejte v pozici 3-5 dechů a pak pokračujte do další pozice.

3. pozice – Strom

Tak jako kořeny stromu představují základnu pro kmen a větve, naše chodidla a nohy skýtají podporu horní části těla, aby stálo pevně a elegantně. 

Cvičení, protažení, rovnováha

Pokyny:

  • Pravou nohu vypněte ať je pevná a rovná jako kmen stromu, levou nohu pokrčte v koleni a chodidlem opřete proti hornímu vnitřnímu stehnu pravé nohy.
  • Prsty směřují dolů.
  • Lehce otevřete levý bok.
  • Kostrč protáhněte směrem k zemi, stáhněte podbřišek, páteř vypněte vzhůru.
  • Dlaně spojte před hrudníkem. Jakmile dosáhnete rovnováhy, s nádechem vzpažte.
  • Setrvejte 3-5 dechů a pak obě pozice zopakujte na druhou nohu.

Usnadnění: Kvůli rovnováze opřete pokrčenou nohu o podpůrnou o něco níže, palec se může lehce dotýkat podlahy. 

Na závěr:

Cvičte pomalu, nespěchejte na sebe. Pamatujte, že rovnovážné pozice odrážejí stav naší mysli. Jestliže totiž mysl přeskakuje od jedné myšlenky ke druhé, je nutné se soustředit, jinak se vám nepodaří najít rovnováhu.

  • Stejně jako se stabilitou v dané jógové pozici to bývá i v životě. 

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky