Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Buďte zdravá a fit podle Měsíce (Střelec)

Měsíc (Luna) ve znamení Střelce ovlivňuje stehna, boky, křížovou kost a pohyblivost. Cokoliv pro dané části těla v těchto dnech uděláme, bude zúročeno.

Stehna a boky jsou pro většinu žen jednou z nejproblémovějších partií. Téměř každá by chtěla být v této oblasti štíhlejší. Cvičte a posilujte zmíněné partie, ale nepodceňujte ani protažení.
Pamatujte, že dlouhé a pružné svaly vypadají daleko lépe, než svaly zkrácené.

Z tohoto předpokladu vychází také dnešní sestava, kterou můžete cvičit kdykoliv, ale ve dnech "Střelece" je nejefektivnější. 

Informaci, v jakém znamení se právě nachází Luna najdete na www.mojeastrologie.cz v sekci LUNÁRNÍ KALENDÁŘ

1.pozice – protažení

Tato pozice efektivně protahuje boky, přední stranu stehna, oblast třísla a bedro kyčelní sval.
 

Cvičení, protažení, jóga Cvičení, protažení, jóga Zdroj: Luboš Kotek

Pokyny:

  • Z pozice kočky na všech čtyřech vykročte pravým chodidlem vpřed.
  • Pravou dlaň opřete na pravé stehno a protlačte levý bok dolů k podložce.
  • Levou dlaní si pomáhejte v protažení.
  • Setrvejte v pozici 5-10 nádechů a výdechů, opakujte na druhou stranu.

Pozor: Ohlídejte si, že chodidlo (pata) je pod kolenem.
Usnadnění: pod zadní koleno si položte složený ručník

2. pozice – můstek

Tato pozice otevírá a posiluje boky, bedra a přední strany stehen. Povzbuzuje nervovou soustavu a tak oživuje celé tělo.

Cvičení, protažení, můstek s oporou Cvičení, protažení, můstek s oporou Zdroj: Luboš Kotek Cvičení, protažení, Luna Cvičení, protažení, Luna Zdroj: Luboš Kotek

Pokyny:

  • Lehněte si na záda, paže položte podál těla, pokrčte kolena.
  • Chodidla jsou od sebe na šíři boků, prsty směřují vpřed.
  • Nadechněte se, s výdechem se pevně opřete o chodidla, zvedněte boky a hýždě nad podložku.
  • Bradu tiskněte k hrudníku, vrchní strany stehen tlačte vzhůru.
  • Do můstku s oporou se dostanete tak, že dlaně položíte na bedra, lokty přiblížíte k sobě.
  • Setrvejte 5-10 nádechů a výdechů.

3. pozice – Mobilizace

Tímto cvičením provádíme mobilizaci křížo-kyčlo-bederního skloubení. Pro většinu lidí je poměrně příjemné.

Cvičení, pozice, Luna Cvičení, pozice, Luna Zdroj: Luboš Kotek Cvičení, Měsíc, jóga Cvičení, Měsíc, jóga Zdroj: Luboš Kotek

Pokyny:

  • položte se na břicho, rozpažte a hlavu opřete o tvář.
  • Nejprve pokrčte pravou nohu v koleni, patu nechte klesnout k hýždím.
  • Poté pomalu suňte koleno po zemi směrem k pravému podpaží co nejvýše.
  • Pravý bok tlačte k zemi. Koleno vraťte po zemi zpět a pokračujte stejným způsobem na druhou stranu.
  • Opakujte 15x na každou stranu.

Usnadnění: cvičte na klouzavé podložce (plovoucí podlaha)

Na závěr:

Cvičte pomalu a dbejte na plynulé dýchání.

V těchto dnech promasírujte oblasti stehen, boků a křížové kosti.

  • Relaxujte při procházkách v přírodě, vyvarujte se stresu a nervozitě.
     

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky