Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Buďte zdravá a fit podle Měsíce (Rak)

Měsíc (Luna) ve znamení Raka ovlivňuje hruď, prsní svaly, žaludek a trávení. Cokoliv pro dané části těla v těchto dnech uděláme, bude zúročeno.

Prsní svaly mají přirozenou tendenci ke zkrácení (nikoliv k povolení, jak se mnozí mohou domnívat), důsledkem čehož jsou ramena zakulacená vpřed a hrudní koš neposkytuje plicím dostatek místa ke správnému a efektivnímu dýchání. Protažením těchto partií dojde k lehkému rozšíření hrudníku a mimo zlepšení dechu bude postava vyhlížet daleko lépe.

Z tohoto předpokladu vychází také dnešní sestava, kterou můžete cvičit kdykoliv, ale ve dnech "Raků" je nejefektivnější. 

Informaci, v jakém znamení se právě nachází Luna najdete na www.mojeastrologie.cz v sekci LUNÁRNÍ KALENDÁŘ

1. pozice - Holubí hrál

Tato pozice účinně protahuje prsní svaly, břicho i ramena.

Cvičení, protažení, jóga

cvičení, protažení, zdraví

Pokyny:

  • V pozici kočky (obr. 1), si s nádechem přitáhněte pravé koleno k hrudníku a pak jím přejděte dopředu až mezi dlaně.
  • Pravé chodidlo spočívá u levého třísla.
  • Od země se jemně odtlačujte konečky prstů, vytáhněte páteř vzhůru (obr. 2).
  • Zaměřte se na oblast hrudníku, vytáhněte hrudní kost vzhůru a vypněte prsa.
  • Ramena tlačte dozadu a od uší dolů.
  • Vydržte 5-10 nádechů a výdechů.

Pozor: na schoulená ramena.

2. pozice Zlomená květinka

Pozice efektivně protahuje prsní svaly i ramena a umožňuje lepší proudění dechu do hrudníku i břicha. 

Cvičení, protažení, Měsíc

Pokyny:

  • Z pozice kočky na všech čtyřech se posadíme dozadu na paty, paže protáhneme do dálky vpřed.
  • Opřeme dlaně o zem a protlačíme hrudník dolů k podložce.
  • Setrváme několik nádechů a výdechů.

3. pozice – Sfinga

V této pozici zvedáme páteřní oblouk od beder po hrudník. Horní část zad se ohýbá hůře než spodní. Tato pozice příjemně protahuje a otevírá hrudník, uvolňuje ramena.

Cvičení, Měsíc, protažení

Pokyny:

  • Položte se na břicho, lokty opřete o podložku pod rameny, předloktí a dlaně tlačte k zemi a „vytáhněte“ hrudník kupředu.
  • Nadechujte se až do mezižeberní oblasti.
  • Hlava se vytahuje za temenem vzhůru.
  • Vydržte 5 pomalých nádechů a výdechů. 

4. pozice – Zkrut v Bojovníkovi I

V této twistové pozici stlačujeme břišní orgány a příznivě ovlivňujeme trávení.  

Cvičení, protažení, Měsíc

Pokyny:

  • ze stoje zašlápneme levou nohou vzad a špičku vytočíme šikmo o 45 stupňů.
  • Přední chodidlo je přesně pod kolenem, boky klesáme dolů ve snaze srovnat přední stehno do jedné linie se zemí.
  • Dlaně spojíme před hrudníkem, nadechneme se a s výdechem položíme levý loket za pravé koleno.
  • Vydržíme 5 nádechů a výdechů a provedeme na druhou stranu.

Na závěr:

Cvičení provádějte pomalu, v rytmu dechu a především v klidu a v pohodě.

V těchto dnech odlehčete své stravě a vyvarujte se pokud možno masa, smažených, tučných i slaných pokrmů. Pamatujte, že stres negativně ovlivňuje naše trávení a mnoho potíží se žaludkem je způsobeno právě přílišným rozčilováním se a rychlým způsobem života.

  • Zklidněte se a víc relaxujte. 

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky