Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Buďte zdravá a fit podle Měsíce (Kozoroh)

Měsíc (Luna) ve znamení Kozoroha ovlivňuje kostru, kolena, držení těla, pohyb a pokožku. Cokoliv pro dané části těla v těchto dnech uděláme, bude zúročeno.

Zdravé a dobře pohyblivé tělo je přáním každého z nás. Pomalu, ale důsledně protáhněte pokud možno každý den klouby a obratle. Pamatujte , že pravidelné byť ne tak intenzivní cvičení je užitečnější než intenzivní pohyb nárazově.

Z tohoto předpokladu vychází také dnešní sestava, kterou můžete cvičit kdykoliv, ale ve dnech "Kozoroha" je nejefektivnější. 

Informaci, v jakém znamení se právě nachází Luna najdete na www.mojeastrologie.cz v sekci LUNÁRNÍ KALENDÁŘ

1.pozice – Hora

 Tato pozice vás vyzývá, abyste se postavili v celé své výšce a zaujali pevný a majestátný postoj opravdové hory.  

Cvičení, protažení, Luna

Pokyny:

  • Postavte se, chodidla jsou spojená a váha těla rozložená.
  • Svaly spodního břicha držíme vtažené jako bychom chtěli pupík přitáhnout k páteři.
  • Ramena jsou otevřená a visí volně od uší dolů.
  • Páteř se vytahuje vzhůru za temenem hlavy.
  • Vydržíme 5-10 dechů.

2. pozice – Palma 

Tato pozice natahuje celé tělo a aktivuje krevní oběh. Zároveň buduje stabilitu a rozvíjí balanc. 

Cvičení, protažení, Měsíc

Pokyny:

  • V pozici Hory si propleteme prsty na rukou a s nádechem vyneseme dlaně nad hlavu a přetočíme je vzhůru.
  • Vystoupáme na vysoké špičky.
  • Setrváme 5-10 nádechů a výdechů.

Pozor: Ramena zůstávají stažená od uší
Usnadnění: pohled fixujeme k pevnému bodu na podložce

2. pozice – Kočka

Tato pozice se může zdát poměrně snadná. Rozvíjí však soustředění a uvědomování, protože během cvičením v duchu navštěvujeme prostory mezi obratli a aktivujeme je. Též pomáhá ustálit rytmus dechu.  

Cvičení, protahování, pozice

Cvičení, Měsíc, pozicePozice, cvičení, protažení

Pokyny:  

  • V pozici kočky mějte dlaně pod rameny, kolena jsou od sebe na šíři boků, nárty spočívají na zemi a záda jsou rovná. (obr1)
  • S nádechem zvedněte kostrč a hlavu, záda prohněte.
  • Spodní část se prohne snadno, hodní část obtížněji.
  • Svaly kolem páteře jsou v pohotovosti, tvář je obrácena k obloze (obr2)
  • Pozor: neklesejte v ramenou, lokty držte vzpřímené.
  • S každým výdechem vyhrbte záda.
  • Při uvolňování napjatých svalů horní části zad doširoka rozložte lopatky.
  • Vtáhněte kostrč, bradu tlačte k hrudní kosti.
  • Dlaně tiskněte k podlaze (obr3)
  • Plynule se pohybujte v rytmu dechu. Opakujte 10-15x


Na závěr:

Dopřejte si v těchto dnech prohřátí kostí a prokrvení pokožky v podobě sauny. Pamatujte, že cílem sauny není vydržet v horku co nejdéle, jak se mnozí mylně domnívají. V potírně setrvejte 5-10 minut, poté se schlaďte a minimálně stejně dlouhou dobu relaxujte. Celý proces Opakujte 3x.

  • Nezapomínejte na pitný režim! 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky