Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Buďte zdravá a fit podle Měsíce (Býk)

Luna (Měsíc) ve znamení Býka ovlivňuje ramena, krk a šíji. Cokoliv pro dané části těla v těchto dnech uděláme, bude zúročeno.

Oblast krční páteře a trapézových svalů bývá u mnoha lidí důvodem zdravotních potíží, jako je bolest, nevolnost a migrény. Může za to dlouhá práce na počítači, nedostatek pohybu a v zimním období ještě chlad, před kterým se choulíme do svých kabátů. Nenechejte zmíněné partie pokud možno nikdy prochladnout a spolu s protahovacím cvičením předcházejte obtížím.

Z tohoto předpokladu vychází také dnešní sestava, kterou můžete cvičit kdykoliv, ale ve dnech "Býků" je nejefektivnější. 

Informaci, v jakém znamení se právě nachází Luna najdete na www.mojeastrologie.cz v sekci LUNÁRNÍ KALENDÁŘ

1. pozice – Protažení krku a šíje I


 cvičení, protažení, pozice

Pokyny:

  • Posaďte se, srovnejte záda a vytáhněte páteř za temenem hlavy ke stropu.
  • Nadechněte se, a s výdechem proveďte úklon hlavy k pravému rameni. Volně dýchejte.
  • Můžete si jemně pomoci pravou dlaní, levá tlačí proti zemi.
  • Setrvejte 3-5 nádechů a výdechů a opakujte na druhou stranu.

Pozor: na úklon celého těla, uklání se pouze hlava, ramena zůstávají v jedné linii.

2. pozice – Protažení krku a šíje II

cvičení, protažení, pozice, Luna
 

Pokyny:

  • Zůstaňte sedět, kolena přitáhněte k sobě a provádějte pomalé půlkruhy hlavou od jednoho ramene k druhému.
  • Volně dýchejte
  • Zopakujte 5-10x. Pokud vám nedělají potíže záklony (vážnější problémy s krční páteří, nízký tlak, nevolnost) opakujte stejný pohyb v záklonu.

Pozor: Dbejte na to, aby pohyb byl plynulý, bez trhavých a rychlých momentů.

3. pozice – Uvolnění ramen

cvičení s Měsícem, pozice, protažení
 

Pokyny:

  • Posaďte se na paty (lze cvičit i ve stoje).
  • S nádechem zvedněte ramena vzhůru a s výdechem je spusťte dolů a uvolněte.
  • Opakujte 5-10x.
  • Následně proveďte 10 x kroužky rameny zezadu dopředu a 10x v opačném směru.
  • S dalším nádechem ramena zvedněte a s výdechem je nechejte klesnout dozadu a volně směrem dolu od uší.

4. pozice – Kráva

Tato pozice při pohledu shora připomíná hlavu krávy, nebo lépe řečeno býka. Chodidla zde představují rohy a kolena pak tlamu. Mimo posílení ramen, procvičujeme též boky a nohy. 

Cvičení, protažení, Luna

Pokyny:

  • Posaďte se s pokrčenými koleny, chodidla jsou opřená o podložku.
  • Pravé chodidlo si podsuňte k levé hýždi a levé chodidlo postavte za pravé koleno.
  • S nádechem zvedněte pravou paži nad hlavu a s výdechem zkuste spojit obě dlaně za zády.
  • Setrvejte v pozici 5-10 nádechů a výdechů, poté proveďte na druhou stranu.

Pozor: Posaďte se tak, aby obě půlky hýždí spočívali na zemi rovnoměrně.
Usnadnění: sedněte si na přeloženou pokrývku. Mezi dlaněmi držte ručník a posunujte po něm dlaně k sobě.

Na závěr:

Cvičení provádějte pomalu, v rytmu dechu a především v teple. Oblast krku a šíjových svalů je velmi náchylná na prochladnutí.

  • V těchto dnech dbejte na zvýšený přísun vitamínu C. Pro posílení imunity užívejte tinkturu z Echinacey.
  • Dobře se oblékejte, v chladnu noste šálu nebo šátek – předcházíte tím bolesti v krku.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky