Jak řešily menstruační bolesti naše babičky: Přírodní recepty, které fungují

Prohlédněte si všechny fotografie (8)

Ne každá žena má to štěstí, že její menstruace probíhá bezbolestně. U mnohých se v první dny cyklu objevují křeče, tlak v podbřišku, bolesti zad i pocity na zvracení. V dnešní době máme na všechno pilulky. Ale opravdu si jimi chceme zatěžovat ledviny každý měsíc?

V dobách, kdy paraleny a ibuprofeny nepatřily k základnímu vybavení dámské kabelky, byly ženy nuceny své intimní bolesti zmírňovat přírodními metodami. Dnes se k nim opět vracíme, protože pro naše tělo nepředstavují takovou zátěž jako chemické preparáty.

Naše babičky měly při menstruačních bolestech dobrou zkušenost s teplými obklady. Teplo totiž uvolňuje napětí svalů a podporuje průtok krve, čímž se křeče zmírňují. Podbřišek si můžete nahřívat gumovou lahví naplněnou horkou vodou, případně si pořiďte polštářek s pohankovou výplní, který lze nahřát v mikrovlnce. Od křečí uleví i horká koupel, ta ale během menstruace není příjemná každému.

Mezi babská analgetika patří také sklenička červeného vína; blahodárné flavonoidy v kombinaci s uklidňujícími účinky alkoholu opravdu mohou zmírnit svalové napětí i bolest, zároveň ale rozproudí krev a vyvolají silnější krvácení.

Místo popíjení alkoholu proto raději doporučíme konzumaci osvědčených bylinkových nálevů a čajů. V mnoha bylinkářství najdete směsi speciálně namíchané proti menstruačním bolestem; nejspíš budou obsahovat třezalku, mateřídoušku, heřmánek nebo měsíček lékařský. Uklidňující účinky mají také vonné bylinky, jako je meduňka či máta.

Namísto kávy a černého čaje zkuste pít zelený čaj nebo lapacho. To sice naše české babičky neznaly, zato ty indiánské na něj nedaly dopustit. Lapacho pomáhá při ženských obtížích všeho druhu, nedoporučuje se jen podávat nastávajícím maminkám ani ženám, které těhotenství v brzké době plánují.

Se začátkem menstruace je také vhodné zvýšit příjem potravin obsahujících hořčík a železo. Na křeče pomáhají banány, na chudokrevnost a únavu zabírají luštěniny, ovesné vločky a mandarinky.

Na velké sportovní výkony v těchto dnech asi náladu nemáte, ale přecijen je lepší se trochu projít a hýbat se, než ležet doma na gauči. Prospěje i mírné cvičení typu pilates. Svaly se tím uvolní a organismus se bude cítit lépe.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky