6 kroků pro cestování bez bolestí zad

Bolestí zad při cestování trpí čas od času snad každý z nás. Ještě horší to pak mají ti, které doprovází problémy chronické a cestování jejich stávající obtíže ještě umocňuje. Poradíme, jak na bolest vyzrát.

3. Pravidelný pohyb

Při dlouhém cestování je důležité dodržovat pravidelný pohyb, abyste podpořili krevní oběh, který přivede důležité živiny a kyslík k zádům. Ideální je projít se a protáhnout každých 20 až 30 minut, pokud to jde. I 10 sekund pohybu je lepší než sedět v klidu. Při cestování autem je vhodné zastavit na odpočívadle každé 2-3 hodiny. V letadle se protahujte každou hodinu až dvě. Chytrým tahem je rezervovat si místo v uličce, do které si můžete při cestování natáhnout nohy nebo snadno vstát, protáhnout se a projít se sem a tam. Krční páteř lze protáhnout tak, že ruce spojíte za hlavou, podíváte se nahoru, nadechnete se, opřete hlavu o sepnuté ruce a s výdechem hlavu přitáhnete za pomoci sepnutých rukou k hrudníku. Bederní páteř protáhnete zase tak, že se postavíte s nohama na šířku ramen, paty dáte dovnitř, špičky ven a dlaně zapřete o hýždě. Pak se s nádechem mírně zakloníte, tuto polohu chvíli prodýchejte a vraťte se zpět.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Alkohol a léto: pít, či nepít?

Alkohol a léto: pít, či nepít?

Vychlazené pivečko, dvojka vína nebo nějaký letní drink – tak si představujeme v létě dokonalé odpoledne. Proč je ale tento letní zvyk nebezpečný? A…

Akční letáky