Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

5 dobrých rad pro začínající běžce

Proč začít běhat? Pravidelné běhání vám zlepší fyzičku nebo pomůže zhubnout, navíc pobyt na čerstvém vzduchu báječně osvěží a dodá novou chuť do života. Následující rady vám usnadní začátky.

Zdroj: Thinstock 2. Pijte často a v malých dávkách

Pijte! A to už před samotným startem. Pokud při sportu ztratíte tři procenta svých tekutin, má to již za následek zhoršení výkonu. Při ztrátě pěti procent tekutin může docházet ke zvýšení tepu a křečím. Voda přináší kyslík a živiny k buňkám, což je obzvlášť při zvýšené fyzické zátěži velmi důležité. Organismus byste proto měli zavodnit už před samotným během – v průběhu 2–3 hodin před výkonem vypijte okolo půl litru vody. Při běhu pijte pravidelně každých 15–20 minut po malých dávkách, a to i tehdy, když se vám zdá, že žízeň nemáte. Doplňujte tekutiny postupně a vynechte studené a alkoholické nápoje. Optimální je společně s vláhou doplnit vašemu tělu i vypocené minerály, to znamená dopřát si kvalitní minerální vodu. Jestliže trpíte na křeče, zařaďte do pitného režimu minerálku s hořčíkem. Při běžné teplotě, tj. do cca 18 ºC, byste měli vypít 0,5 litru (maximálně 0,7 litru) na každých (i načatých) 15 kg hmotnosti. Kupříkladu šedesátikilový člověk by měl vypít 60 : 15 = 4 x 0,5 = 2 litry.

 

 

 

 

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky