10 rad pro těžké a unavené nohy

Těžké a unavené nohy, bolesti, otoky

Jsou profese, které se chronickým žilním onemocněním nevyhnou - kadeřnice, prodavačky, servírky, učitelky, sestřičky. Nebo také věčně sedící úřednice či často cestující manažerky. Co s tím? Není až tak těžké vašim nohám odlehčit.

V tomto případě je osud nespravedlivý nejen k těmto povoláním, ale především k ženám. Je to totiž něžné pohlaví, které bývá postiženo dvakrát až třikrát častěji než muži. Proč tomu tak je? Především jsou tyto nepříjemné stavy spojeny s hormonálními změnami, těhotenstvím či menopauzou. Trpí jimi zhruba každý druhý obyvatel české kotliny. Přitom muži jsou spíše výjimkou.

Častou příčinou chronického žilního onemocnění, které vnímáme jako těžké, unavené nohy doprovázené těmi známými bolestmi nohou, otoky, křečemi, mravenčením a pocity napětí, bývá dlouhodobé sezení či stání a zvedání či nošení těžkých břemen. A jako u mnoha dalších zdra-votních potíží, hraje i tady velkou roli obezita, nevyvážená strava či nedostatečný přísun tekutin. A zatímco mladým lidem se tyto problémy většinou vyhýbají, kolem šedesátky je těmito obtížemi postiženo zhruba padesát až šedesát procent populace.

Antistax - řešení pro unavené nohy, bolesti a otokyAntistax - řešení pro unavené nohy, bolesti a otoky

Jak tedy těmto problémům předejít? Důležitý je především dostatek pohybu. Ideální je svižná chůze ráno do práce, skvělá je procházka přes den, pravidelné cvičení, běh, plavání, jízda na kole. To vše na¬šim nohám jen prospívá. Důležitý je také výběr vhodné obuvi. Především zapomeňte na vysoké podpatky, těsné společenské boty či tuhé podrážky na botách. Pozor na dlouhé sezení a stání.

Zato skvělé je sprchování střídavě teplou a studenou vodou a pravidelné cviky nohou. A pokud ani tato prevence nepomáhá, je vhodné poradit se s lékařem. Ten zcela jistě doporučí v případě opakujících se problémů vhodnou léčbu.

Antistax - řešení pro unavené nohy, bolesti a otoky10 rad, jak předejít únavě a bolesti nohou

  1. Hlídejte si hmotnost. Nadbytečná kila zvyšují zátěž žil i celého krevního oběhu
  2. Pravidelně cvičte, choďte či běhejte. Posílíte svaly a aktivujete svalovou pumpu.
  3. Zapomeňte na alkohol a tabák. Méně solte.
  4. Pozor na příliš těsné oblečení, punčochy, ponožky či sexy podvazky.
  5. Podpatky musí být tak akorát. Nejlépe mezi třemi a pěti centimetry.
  6. Spěte s podloženýma nohama asi deset centimetrů nad úrovní srdce.
  7. Pozor se slunění. Namísto chytání bronzu se několik minut procházejte ve vodě nebo si běžte zaplavat.
  8. Vyvarujte se příliš horkého prostředí, raději zapomeňte na saunu či parní lázně a ani s horkou vodou ve vaně to nepřehánějte.
  9. Dámy - ale někdy i pánové - by si měly dát zajít chuť na epilaci horkým voskem.
  10. Ani při jízdě autem to s teplem nepřehánějte a často větrejte. Při delší jízdě neuškodí ani malá přestávka s krátkou procházkou a procvičením nohou.


Více informací a tipů pro zdravé a krásné nohy najdete na
www.antistax.cz.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Beach Tenis:  plážový hit léta

Beach Tenis: plážový hit léta

Plážový tenis je směsicí plážového volejbalu, tenisu a bedmintonu. Je jednoduchý na naučení a velmi akční pro hráče i pro diváky.

Akční letáky