Osvědčené tipy, jak nepřibrat na dovolené, kde vám servírují dobroty až pod nos

Dovolená

Je tu čas dovolených a s ním i více času a možností jíst do sytosti. Zvlášť velkým lákadlem jsou dovolené u moře s přídomkem all-inclusive. Poradíme vám, jak si vychutnat jídlo bez stresu, že přiberete.

Stravování all-inclusive znamená, že máte téměř celých 24 hodin přístup do hotelových restaurací a barů. To je sice skvělá šance, jak si odpočinout a hodit nohy nahoru po náročném pracovním roku, ale to pomyšlení, že „můžete sníst všechno zadarmo“ vás může svést z cesty zdravého stravování. My ale máme řešení. Stačí jen strategicky vybírat potraviny a můžete si vychutnávat svůj pobyt bez pocitu viny z toho, co jíte.

Krok 1: Zelenina vede

Ještě předtím, než se vrhnete na plenění švédských stolů, navštivte jako první salátový bar. Máte-li možnost výběru, namísto krémového dresinku zvolte jako zálivku na salát třeba vinný ocet. Zelenina je zdravý a nízkokalorický způsob, jak uspokojit hlad natolik, že vás nebudou lákat plné talíře tučného jídla nebo prázdných sacharidů.

Krok 2: Ovoce jako dezert

Nemusíte si upírat ani dezert. Jen namísto dortíku zkuste různé druhy ovoce. Mnoho resortů nabízí svým zákazníkům opravdu chutné exotické ovoce, jako je třeba mango, ananas a melouny. Pro dietu je to vhodné ovoce, protože je z velké části tvořenou vodou. Takže vyhněte se konci bufetového stolku, kde se nachází koláče, dortíky a jiné sladké pečivo, a naberte si zdravé ovoce.

Krok 3: Hlavní jídlo vybírejte pečlivě

Pokud máte na výběr z několika druhů masa, pak zvolte ryby nebo libové kuřecí maso namísto tučnějšího masa, jako je vepřové nebo hovězí. Věnujte pozornost také tomu, jak je maso připraveno. Neberte si na talíř to, které je přelito krémem nebo jinou omáčkou. Také se vyhněte oddělení, kde jsou těstoviny, jsou to jenom prázdné sacharidy.

Krok 4: Pijte vodu

Vyhněte se limonádám a džusům. Je to chytré řešení nejen proto, že voda obsahuje 0 kalorií, ale je to také cesta, jak zůstat na dovolené dostatečně hydratovaná.

Krok 5: S alkoholem střídmě

Když už se jim nevyhnete úplně, pak si vybírejte ty lehké drinky, jako je sangria, gin s tonikem nebo mojito. Rozhodně si nedopřávejte ty dobré krémové koktejly, jako je třeba pina colada. A nepijte moc. Alkohol škodí zdraví, ale hlavně, ač si to možná neuvědomujete, obsahuje spoustu kalorií. A ty s každým napitím útočí na štíhlou linii.

Krok 6: Tradiční večeře

Většina hotelových resortů nabízí svým zákazníkům možnost navečeřet se jednou za čas v místních restauracích. Pro štíhlou linii je tohle lepší volba než bufet s neomezeným výběrem. Okusíte místní speciality a ještě se zbavíte pokušení, kterým švédské stoly jistojistě jsou. U výběru z menu pak myslete na to, aby jídlo neobsahovalo příliš tuku a soli. Nebojte se na složení zeptat. Děláte to přeci pro sebe.

Něco navíc: Cvičte

Když zhřešíte, není nic jednoduššího, než si zacvičit. Ostatně u moře je k tomu spousta příležitostí. Můžete plavat v bazénu, běhat na pláži, hrát třeba beach volejbal nebo cvičit aquaaerobik. Prostě cokoli se vám bude líbit. Výhodou je, že díky cvičení si můžete vychutnat trochu dobrůtek bez pocitu viny.
 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek