Nikdo dosud nevysvětlil, proč takovéto nehody nastávají. Většinou se totiž paradoxně jedná o místa, kde by nikdo neočekával, že se může něco stát. To je však jejich jediný společný znak…

Podivný fenomén už celá desetiletí zkoumá profesor John Groeger z britské Surreyské univerzity.

„Dospěl jsem k názoru, že se jedná o něco podobného jako u megalitických nebo sakrálních staveb. Hmota vyskytující se v oblasti s podstatně větším energetickým potenciálem z něj nějak samovolně přejímá energii,“ vysvětluje John Groeger.

Podstatný rozdíl podle jeho názoru ale spočívá v tom, že zatímco megalitické a sakrální stavby byly do energetických zón umístěny úmyslně, současné dopravní komunikace, kde dochází k oněm častým nehodám, protínají ona místa čirou náhodou – bez vědomí projektantů, kteří silnice navrhli.

Pozor na přepětí!

Jak vdochází k bouračkám? Co automobily respektive jejich řidiče vede do záhuby? Toto už vědec vysvětluje poněkud odborněji.

„Kosmická energie se při samovolném přechodu na buněčné membrány transformuje v energii elektrickou, stejně jako se transformuje při přechodu na elektrody vybraných velkokapacitních kondenzátorů.

Abych to zjednodušil: v praxi to znamená, že projíždí-li řidič motorového vozidla úsekem komunikace, která se vyznačuje zvýšeným energetickým přepětím, dochází na jeho buněčných membránách k nárůstu elektrického napětí.

To se rychle kumuluje a v myšlení přivodí negativní změny,“ upřesňuje. O tom, zda k nehodě dojde, či ne, podle něj rozhoduje fakt, s jakým stupněm energetického přepětí řidič místem projíždí.

Řidiči sebevrazi

Naprosto děsivé úkazy se odehrávaly počátkem 90. let na některých amerických silnicích a dálnicích. Řidiči osobních automobilů se po zcela banální dopravní kolizi, jichž bývá na každé frekventované komunikaci plno, na sebe vrhali tak zběsile, až obvykle jeden ze soupeřů padl k zemi s těžkým zraněním nebo dokonce mrtev.

„V roce 1987 bylo v USA zaznamenáno 320 takovýchto útoků a v roce 1994 už 1 150! Příčiny těchto tragédií byly přitom naprosto nepochopitelné,“ říká John Groeger.

Dopátral se však k jakési rekonstrukci ukázkové nehody tohoto druhu: „Podnět k násilnému útoku zavdal řidič blikající světly na automobil, který dostatečně rychle neuvolnil prostor pro předjíždění.

Troubil a při předjíždění se vyjadřoval urážlivými posunky a gesty. Druhý šofér si to nenechal líbit. V obou se pak nějak podivně objevila touha zabíjet,“ popisuje John Groeger.

Zatím nevíme, kde všude na nás čeká podobná přemíra negativního působení. Tato místa totiž nejsou nijak monitorována, ačkoli v USA už s tím odborníci začali.

Jediná cesta tedy podle amerického profesora je vydávat se na cesty v naprostém klidu a pohodě, abychom – až se k nám ničící síly z kosmu dostanou – měli rezervu a k energetickému přepětí nedošlo.