K dalším pilířům značky M&M’s, které ji činí tak jedinečnou, patří nepřehlédnutelní „hrdinové“ značky Červený a Žlutý, skvělé reklamní spoty v hlavních rolích právě s nimi, a v neposlední řadě také unikátní síť obchodů M&M’s World. Čokoládové bonbóny M&M’s jsou jednoduše světovým fenoménem.

Čokoláda je totiž skvělá pochoutka a jen málokdo jí je schopen úplně odolat nebo ji snad nemá rád. Její spotřeba v České republice je v průměru 6 kg na osobu ročně. Celých 55 % Čechů ji konzumuje až několikrát týdně. Je to také svačinka, kterou si dopřávají mnohem častěji než sušenky, sendviče nebo snad brambůrky. Češi jsou milovníci čokolády a čím dál tím více se stávají i příznivci lahodné čokolády v křupavé polevě pod značkou M&M’s, která jim postupně odhaluje svůj svět.

Co jste možná nevěděli o čokoládových bonbónech M&M´s?

M&M´s je nejprodávanější čokoládová cukrovinka na světě, jejíž prodeje předčí i tabulkové čokolády či tyčinky.

Značka čokoládových bonbónů M&M´s nese jména obou svých zakladatelů – Forresta Marse, syna zakladatele společnosti Mars, a syna zakladatele značky slavných čokolád Hershey, Bruce Murrieho.

Každý bonbón M&M´s v čokoládové verzi je až ze 70 % tvořen čokoládou.

Díky cukrové skořápce je možné si bonbóny M&M’s vychutnávat i na sluníčku – roztají až na jazyku.

V roce 1954 byly čokoládové bonbóny M&M’s potištěny charakteristickým bílým „m“.

Původní barevný mix bonbónů M&M´s zahrnoval: červenou, žlutou, hnědou, zelenou a fialovou. Dnes je ve světě možné namixovat si bonbóny podle svého výběru celkem z 25 barev.

Průměrný poměr barev v balení čokoládových bonbónů M&M’s je 30 % hnědých, 20 % žlutých a červených, 10 % zelených, modrých a oranžových bonbónů.

Bonbóny M&M´s snědené v období jednoho roku naskládané vedle sebe by pokryly rovník celkem 73x.

Značka M&M´s v datech

1941 – Vynálezci čokoládových bonbónů M&M’s jsou Forrest Mars a Bruce Murrie. Inspirovali je vojáci, kteří na frontě jedli malé čokoládové kuličky v tvrdé krustě, aby jim čokoláda neroztála. A tak začala výroba bonbónů M&M’s v malé továrně v New Jersey v USA.

1945 – Původně byly M&M’s, v současnosti nejprodávanější čokoládová cukrovinka na světě, určeny výhradně pro armádu, po vyhlášení míru si na nich začala pochutnávat i široká veřejnost.

1954 – Černě tištěné písmeno „m“ na všech bonbónech M&M´s se změnilo do podoby, v jaké ho známe dodnes – začalo se tisknout bílou barvou. V tom samém roce vznikly arašídové M&M´s spolu se sloganem „Roztají v tvých ústech, ne v rukou“.

1980 – Značka M&M´s byla představena celému světu a uvedena na australský, kanadský a evropský trh, v Hong Kongu, Japonsku, Malajsii, Velké Británii, Itálii, Irsku, Nizozemí, Španělsku, Švýcarsku, v Dánsku a ve Francii.

1981 – Čokoládové M&M´s jsou vůbec první cukrovinkou ve vesmíru. Svezly se raketoplánem Colombia v jedné z misí APOLLO. Praktické provedení z bonbónů udělalo velmi oblíbenou sladkost astronautů na jejich cestě vesmírem. Nejen, že se snadno jedly i v prostředí beztíže, ale členové posádky se často bavili tím, že si bonbóny posílali vzduchem a snažili se druhému členovi trefit do otevřených úst. Bonbóny M&M´s se ve vesmíru mlsají i nadále.

1992 – Bonbóny M&M´s byly představeny na českém i slovenském trhu.

1995 – Jako hlavní tváře značky M&M´s jsou oficiálně jmenovány známé postavičky Červený a Žlutý, kteří ale značku provázejí již od jejích počátků.

2015 – Na českém trhu je představena první online reklama na čokoládové bonbóny M&M´s.

Hrdinové značky M&M´s

V roce 1995 byly do role oficiálních tváří značky M&M´s jmenováni Červený a Žlutý. Tehdy jim bylo už 20 let. V roce 2014 oslavili své 60. narozeniny už jako opravdové ikony a hrdinové značky.

Červený tvrdí, že je mu něco přes 30. Bohužel už není tajné, že se narodil v roce 1954, i když by mu to málokdo hádal. Je prý tak trochu geniální, což je společně s jeho fyzickou zdatností kombinace, které nikdo nemůže odolat. Stejně jako všichni i on má své slabé chvilky a třeba z úplně jednoduchého úkolu dokáže udělat ten nejkomplikovanější. Má rád, když může rozkazovat, je podezíravý a šibalský. Díky jeho fešáckému obočí je ale stejně „k sežrání“.

Žlutý nechce svůj věk prozradit a není nutné kazit mu radost tím, že už byl odtajněn. Pořád je jako dítě, což nejde nemilovat. Prezentuje se jako optimista. Díky jeho nesmělému úsměvu mu projde i sebevětší roztržitost nebo nešikovnost. Proslul bezstarostností a žádná pěkná dívka neunikne jeho pozornosti, vybírá si ale zásadně ty, co mají nejradši žlutou barvu. Celkově je to prostě hodný kluk.