Ve filmech se nejčastěji objevuje vedle Ani Geislerové a Kláry Issové. A s železnou pravidelností bývá obsazována jako jejich dokonalý protiklad. Zatímco její kolegyně ztělesňují role nedostupných krásek, úzkostných citlivek a duševně vyšinutých podivínek, Tatiana vedle nich hraje bytosti sympaticky normální. Věcné a realistické. Stojící oběma nohama na zemi. Nejspíš to bude tím nakřáplým hlasem, kterým tak báječně znějí všechny ty ležérní repliky, nonšalantně shazující každého a všechno, co se ocitne na dostřel

Naivka nebo hubatý fracek?

Režiséři se liší hlavně v tom, jestli v ní vidí hodnou holku nebo hubatého fracka. Ti první jí svěřují role trochu naivních, většinou nešťastně zamilovaných stvoření, která nezištně pomáhají ostatním: třeba ve filmu Šeptej (kde se rozkoukávala ve světě pražské zlaté mládeže), Návrat Idiota (kde jako jediná porozuměla Idiotovi Pavla Lišky), Štěstí (kde se starala o děti své duševně choré kamarádky), Vratné lahve (kde propadla náboženské sektě) nebo Duše jako kaviár (kde ji pro změnu týral manžel). Ti druzí jí zase obsazují do rolí drsňaček, jež mají celý svět na háku – tak jako Marie z Indiánského léta, Božka z Divokých včel nebo Vanda z Medvídka (ano, ta bordelářská manželka, která svého pořádkumilovného chotě Jiřího Macháčka přiváděla k šílenství „použitými uchošťourami“, rozesetými po celém bytě). A ve filmu Chyťte doktora? Tam dostala obě role najednou, tu hodnou i tu drsnou, protože režisér Martin Dolenský pro ni vymyslel dvojroli: zahrála si podváděnou manželku a současně milenku jednoho a téhož muže. „Když hrajete dvě postavy, chcete se v každé z nich úplně proměnit, a to pro mě bylo zajímavé. Navíc bylo těžké shodnout se, kam až zajít v komediální nadsázce. Brala jsem to jako jakousi svoji dílnu. Byl to pro mě objev, vidět nakonec na plátně, jak se dvě Táni spolu hádají,“ konstatuje.

Skutečná Tatiana Vilhelmová se nijak netají tím, že ta druhá, drsnější a zamračenější poloha je jí v soukromí bližší. Na rozdíl od mnoha hereček se nesnaží působit jako věčně pozitivní „sluníčko“, kterému jde hlavně „o srdíčko“ a „o dušičku“. „Když mi někdo řekne: buď milá, kousnu se a začnu být nepříjemná. Tak jsem se narodila, tak to je. Vzala jsem si i takového muže. Mě tyto typy absolutně přitahují. Jak potkám zamračeného člověka, úplně ožiju. Chci mu přijít na kloub. Doteď to mám tak, že do svého muže nevidím. Nevím, co si myslí. Je to vzrušující,“ konstatuje. Není divu, že svému muži přezdívá Podivín. Po svatbě ovšem přijala jeho skutečné příjmení, takže v civilu se nyní jmenuje Tatiana Čecháková.

Mejdany a mejdánky

V uplynulých letech proslula Tatiana Vilhelmová také jako členka bujarého hereckého tria, která se zrodilo během natáčení Návratu idiota: patřil do něj Pavel Liška (se kterým svého času chodila) a především Aňa Geislerová. Jejich přátelství utužily nejen četné mejdany na zahraničních filmových festivalech, ale také již tradiční Vánoční bazar v Mokré čtvrti, jehož prostřednictvím každoročně shánějí peníze na charitativní účely.

S postupem let se jejich mejdany ovšem poněkud změnily: místo vína a koktejlů na nich nyní tečou proudem džusíky a čajíčky. Zatímco Aňa se stará o děti Bruna a Stelu, Tatiana pečuje o své syny Františka a Cyrila, který zanedlouho oslaví první narozeniny. „Jediná možnost, jak se setkat, je vymyslet zábavu pro děti. My se jim pak přizpůsobíme. Buďto se scházíme na hřišti, nebo chodíme po návštěvách. Fajn jsou kavárny s dětskými koutky,“ vysvětluje. Krátce po narození Cyrila se sice vrátila k divadlu, žádné velké pracovní aktivity však nyní neplánuje a chce se věnovat hlavně rodině: „Mám s nimi príma obyčejný život,“ říká o svých dětech. „Před rokem po StarDance jsem všeho měla až nad hlavu, celý ten humbuk kolem mi přišel přehnaný. Uvědomila jsem si, že do toho světa moc nepatřím. Pro mě to je příliš velký šoubyznys. Teď si užívám toho, jak je krásné být doma.“