Baron Hildprandt je kombinací stařeného destilátu, vody a extraktu ze sušeného ovoce - a to buď hrušky, švestky nebo maliny. Pro přípravu destilátu se používá ovoce z ovocných sadů v Chelčicích a Lhenicích a dvoustupňová kotlíková destilace. Pro staření se vybírá jen ten nejkvalitnější destilát, který dále leží jeden rok v sudech z českého dubu. Voda, která se používá, pochází z vlastních, 35 metrů hlubokých blatenských studní. Prochází demineralizací, proto se hotový nápoj nemusí vymražovat. Přírodní aroma vzniká macerací zralého sušeného ovoce, které se nakládá do 62procentního destilátu. Výsledný nápoj, po smíchání destilátu, vody a macerátu, se pak ještě dva až tři měsíce dostařuje opět v sudech z českého dubu.

Jméno dostal destilát podle barona Františka Hildpranta, který zámecký lihovar v Blatné založil už v roce 1885. Rod Hildprantů, jehož historické krédo je „Přes překážky ke slávě“, v uplynulém století trpěl jak za nacistické okupace, tak i později, když v 50. letech přišel o veškerý majetek a byl z Čech násilně vystěhován. Po sametové revoluci se Hildprandtové vrátili, obnovili rodový majetek a navázali i na lihovarnickou tradici. Dnes likérka Liqui B vyváží 90 procent čistého destilátu do západní Evropy. Spolu se společností Premier Wines & Spirits stojí u zrodu destilátu Baron Hidlprandt také stávající zámecký pán baron Hildprant a Václav Šitner, prezident české Unie destilatérů, odborník na oceňování a výrobu destilátu či lihovin.

Inspirací pro vznik Hildprandta byly prvotřídní destiláty, které se v tamním lihovaru připravují už od dob jeho zakladatele barona Františka Hildprandta. „Přicházíme na trh s ryze českou specialitou, která má nejen vysokou kvalitu, vyrábí se z ovoce od ověřených dodavatelů z jižních Čech, ale hlavně má svůj zajímavý emotivní příběh,“ doplňuje šéf PWS Richard Švéda.

„Soustřeďujeme se primárně na gastro distribuci, tedy na bary a restaurace. Zákazníci ale Barona Hildprandta koupí také v Makru, specializovaných prodejnách s alkoholem nebo na našem e-shopu,“ říká generální ředitel firmy Richard Švéda. Cena lahve je 599 korun a podle Švédy by chtěli v prvním roce prodat 30 tisíc litrů Hildprandta. Kromě České republiky zamíří na podzim Hildprandt i na Slovensko, podle zástupců firmy probíhá také intenzivní mapování spotřebitelského trhu v jihovýchodní Asii. Více na www.1er.cz.

Mohlo by vás také zajímat: 5 potravin neprávem v klatbě - Proč pít alkohol i kávu a mlsat čokoládu