1. Svého šéfa ctít budeš

Problémy se šéfem jsou nejčastějším důvodem výpovědi. Že šéf není správnou osobou na správném místě, si myslí každý čtvrtý Čech. Pokud se v práci cítíte utlačovaná, nenadávejte na šéfa, ale nejprve popřemýšlejte o důvodech vaší nespokojenosti a zkuste, zda vše nemůžete vyřešit sama.

2. Věřit si budeš

Stručně řečeno – ten, kdo si věří, dělá méně chyb a lépe překonává překážky. Pokud ovšem cítíte, že je zadaný úkol nad vaše síly, zkuste jej delegovat na povolanějšího kolegu. Sama si pak chybějící znalosti doplňte, ať si napříště už víte rady.

3. Vždy ochotna pomoci budeš

Aktivně spolupracujte s kolegy z týmu, nezatajujte jim důležité informace. Platí heslo: Jednou pomůžu já tobě, příště zase ty mě. Snažte se kolem sebe šířit dobrou náladu, tzv. dusná atmosféra ubíjí všechny a nepřispívá k lepším výkonům. Přitom ale sledujte své cíle a nepleťte si pomoc kolegovi se samaritánstvím. Pomoci mu můžete dobrou radou, ale v žádném případě za něj nedělejte jeho práci.

4. Učit se z vlastních chyb budeš

I z vlastních chyb se dá vytěžit, snažte se z nich poučit a příště se jim pokud možno vyhněte.

5. Stůl svůj uklízet budeš

Uklizený stůl působí na nezávislého pozorovatele dojmem, že máte vše pod kontrolou. Pokud vašemu stolu ale vládne spíše chaos (bez ohledu na to, zda se v něm vy sama orientujete, či nikoliv), mohou si o vás myslet, že stejně chaotický je i váš pracovní výkon.

6. Poznat nové kolegy se snažit budeš

Snažte se zapamatovat jména kolegů. Pokud pracujete ve velké firmě, alespoň kolegů, s nimiž přicházíte denně do styku. Polední pauzu využijte na konverzaci s lidmi ve vašem týmu.

7. K sobě kritická budeš

Sebekritika stejně jako sebeironie slouží k tomu, aby se člověk držel racionálně při zemi. Velké sympatie rozhodně nesklidíte, budete-li si hrát na génia. Neberte se příliš vážně, ale na druhou stranu, nenechejte na sobě dříví štípat. Snažte se poznat své slabé stránky a pracujte na jejich zlepšení.

8. Týmovým hráčem budeš

Nehrajte sama na sebe. Více práce zvládnete, budete-li spolupracovat s ostatními členy týmu. Dbejte ale na to, aby byly úkoly rozděleny přesně podle kompetencí. Špatně je, když vše odedřete ve dvou a ostatní se jen povezou.

9. Cíle si stanovovat budeš

Kdo neví, kam chce dojít, nikam nedojde. A proto – snažte se poznat své možnosti. Pokládejte si důležité otázky: „Čeho chci docílit? Jak toho docílím?“

10. Svým kolegům závidět nebudeš

Nejdříve si zjistěte, zda za svou práci berete adekvátní mzdu. Pokud tomu tak není, jednejte se šéfem.