Oldřich Lichtenberg je velkým mužem ve světě šoubyznysu, málokdo však ví, že je vystudovaným doktorem práv a s divadlem nechtěl mít nikdy nic společného. Přesto mu jej ruce osudu do životní cesty připletly. Po studiích se na něj začaly obracet osobnosti české kultury z různých oblastí, aby jim poradil s některými praktickými problémy. Tehdejší právník se dokonce dostal k produkování muzikálů.

„V devadesátých letech jsem se hodně přátelil s Danem Landou, kterého jsem zastupoval v právních a s tím spojených praktických věcech. Dan tehdy dostal nabídku na hlavní roli v připravovaném muzikálu Dracula, ale zhruba několik týdnů před premiérou si na rallyecrossových závodech přelámal ruku a závěrečné zkoušky, a hlavně premiéra a následující představení proběhly bez něj, s démonickým Danem Hůlkou. Landa naskočil později, jenže už se tam necítil dobře a všechny tyto pocity ho vybudily k napsání muzikálu Krysař. Dostal nabídku na jeho uvedení v divadle Ta Fantastika i s nabídkou na koprodukční podíl, který jsme si rozdělili. A tak jsem se dostal k produkování muzikálů,” nechal se Oldřich slyšet pro Aha!.

Producent se několikrát snažil do svých projektů zlanařit i legendárního zpěváka, avšak marně. „Měl jsem tu čest žít v éře Karla Gotta, spolupracovat s ním a snad mohu i pyšně říct, že jsme byli přátelé. Vždy jsem se snažil získat ho na nějakou roli do mých projektů, což Karel vždy velmi diplomaticky odmítl. Jediné, na co přistoupil, byla předtočená role předsedy maturitní komise v muzikálu Rebelové a stejně tak Alexandra Dumase ve Třech mušketýrech. A velkým vyznamenáním pro mě bylo a je, že mi Karel svěřil možnost zrealizovat muzikál z jeho písní Čas růží,” prozradil Oldřich.

V Divadle Broadway byla svého času zaměstnána i Karlova Ivana. „Jednou za mnou přišel, že se přátelí s velmi schopnou dívkou, které toho času odpadla nějaká práce, a jestli bychom pro ni neměli v produkci práci. A tak k nám přišla Ivana a zůstala několik let. Moc rád na spolupráci s ní vzpomínám. Zůstala u nás až do svého těhotenství. A to mi tehdy opravdu nedošlo – byla pro Karla skutečně osudovou ženou a následně velikou oporou v těžkých chvílích,” svěřil se Lichtenberg, jak se Ivana Gottová ke své práci dostala.

Oldřich Lichtenberg zrealizoval muzikál z Karlových písní s názvem Čas růží

Oldřich Lichtenberg měl ke Karlu Gottovi velmi blízko. V roce 1996 se společně dokonce vydali na finále mistrovství Evropy ve fotbalu na londýnské Wembley. „Vzpomněli jsme si skoro na poslední chvíli a sehnali úplně obyčejné vstupenky do sektoru mezi českými fanoušky. Nikdy v životě jsem snad nezažil užaslejší tváře fandů, když mezi ně přišel Karel. A tam mi také došlo, jak obrovská hvězda Karel je a jaký obdiv a respekt má v národě. Celý sektor vstal a skandoval jeho jméno,” zavzpomínal producent v rozhovoru pro Aha!.

A vzhledem k tomu, že jsme hráli s Německem, kde má Karel obdobnou popularitu jako v tuzemsku, přidalo se celé Wembley. Na osmdesát tisíc lidí skandovalo jeho jméno a Karel jen stál, třásl si rukama s českými fandy a po tvářích mu tekly slzy dojetí. A mně taky,” pokračoval ještě Oldřich Lichtenberg.