„Každý z nás má samozřejmě sklon k tomu, uvěřit obchodníkům, že je lepší koupit si 2 + 1 balení zdarma nebo že produkt nabízený v reklamě je naprosto bezkonkurenční cenově i svým výkonem.

Je však dobré zamyslet se nad tím, zda tomu tak opravdu je a jestli se taková koupě pozitivně promítne do rodinného rozpočtu,“ říká Libor Svoboda, manažer pro Produkty a služby Poštovní spořitelny.

Jakých nejčastějších chyb se tedy dopouštíme? Kterým mýtům nejvíce podléháme?

Nákup bez seznamu

Naše babičky nechodily nakupovat bez podrobného seznamu – už proto, aby nezdržovaly ostatní zákazníky ve frontě před pultem.

Měli bychom to dělat stejně: ušetříme tak čas blouděním mezi regály v supermarketech, zvýšíme šanci, že přineseme domů jen to, co opravdu potřebujeme, a celkově budeme odolnější vůči nejrůznějším nástrahám.

„Výhodná“ balení

Pozor na velká výhodná balení! Jedná-li se o zboží, které se nekazí a v domácnosti rychle ubývá, je taková akční nabídka nejspíš na místě.

Ušetříme na trhu?

Rozhodně není rozumné na pouličních tržištích kupovat elektroniku nebo jiné zboží dlouhodobé spotřeby – už proto, že se zpravidla nedají reklamovat. U módního oblečení můžeme mít naopak štěstí: za mnohem nižší sumu než v kamenných buticích se na trhu dají pořídit slušivé kousky, které jako módní hit svou sezonní službu v pohodě splní.