Na svém YouTube kanále zveřejnila nejen svoji pleť stiženou těžkou formou akné, ale i komentáře, kterých se jí dostalo, a otevřela téma, blízké prakticky všem.

Jako malá měla Em naprosto bezproblémovou pleť, která jí vydržela i přes zrádné období puberty. Kožní problémy, typické spíš pro teenagery, se ale poněkud nečekaně přihlásily po dvacítce. S náhlou změnou svého vzhledu a reakcemi okolí se mladá žena nepotýkala lehce. Ale rozhodla se se svými problémy vypořádat způsobem příznačným pro dnešní dobu – založila si YouTube kanál a na něm i na svých sociálních sítích sdílela svůj boj se zákeřným akné. Uveřejňovala svoje tipy na vhodné přípravky i líčení a ukazovala tvář jak nalíčenou, tak bez make-upu. Sledovanost stoupala, ale spolu s pochvalnými a děkovnými komentáři těch, kteří procházeli stejným trápením s pletí, se začaly množit i ty, které její vzhled hrubě urážely. Ačkoliv se Em tyto hejty velmi dotýkaly, sílu pokračovat jí dávala podpora od dalších sledujících.

S videem přišel zlom

Zlom přišel v červenci 2015, kdy Em na svém YouTube kanále zveřejnila tříminutové video s názvem You look disgusting neboli Vypadáš nechutně, zachycující výběr ze 100 000 komentářů, které jí lidé napsali ohledně jejího vzhledu. Když se ukázala nenalíčená, lidé jí psali, že je odporná a hnusná. Když ukázala tvář s make-upem, rázem byla dokonalá, zároveň ji další začali obviňovat z podvodu na sledujících. Video mělo nečekaný úspěch – za první týden nasbíralo 10 milionů zhlédnutí, do dnešního dne se číslo vyšplhalo na úctyhodných 33,5 milionu zhlédnutí. Em její odvaha vynesla tisíce děkovných vzkazů od lidí procházejících stejným problémem a také možnost spolupráce s významnými značkami, jako je například L’Oréal, nebo celebritami typu Kylie Jenner.

Na svém kanále se Em od té doby snažila sledujícím nejen poradit, jak bojovat s aknózní pletí, ale zároveň se jim snažila předat poznání, ke kterému během své aktivity na sociálních sítích dospěla: že základem úspěchu je naučit se mít rád a dokázat se přijmout takový, jaký jsem, bez ohledu na mínění okolí.

Všechno se zdálo být na nejlepší cestě, když náhle na jejím kanále, který má už přes milion odběratelů, přestala přibývat nová videa. Znepokojené fanoušky Em překvapila v červnu 2020 videem, kde svoji více než půlroční absenci vysvětlila. Otevřeně jim sdělila, že se stala obětí manipulativního partnera, který dokázal zcela zničit její sebedůvěru, a potřebovala čas, aby se dokázala znovu po psychické i fyzické stránce zotavit.

V soukromí bylo vše jinak

Uvedla, že zatímco pro svou práci byla nazývána odvážnou, statečnou a silnou, pro její soukromí to neplatilo. Padla dokonce slova o tzv. gaslightingu, druhu manipulace a citového zneužívání, kdy chce pachatel svou oběť znejistit do té míry, aby přestala důvěřovat svému úsudku. (Výraz je odvozen od názvu divadelní hry a později slavné filmové adaptace nazvané Plynové lampy, v angličtině Gaslight, kde se manžel ze zištných pohnutek snaží manipulacemi s plynovými lampami v domě přesvědčit ženu, že má halucinace, aby ji mohl nechat zavřít do ústavu choromyslných.) Em přiznala, že ji partner natolik ovlivnil, až se vzdalovala od rodiny a přátel a ztrácela smysl pro to, co je ve vztahu normální.

Potřebovala i odbornou pomoc, ale dnes říká, že je díky prožitému traumatu silnější, a opět věří svým rozhodnutím a pocitům. Našla novou lásku a její Instagram je plný fotek ze společné pohádkové dovolené na Santorini. Ani příznivci beauty videí nemusí zoufat – Em se pomalu vrátila k natáčení a její zatím poslední video se může v dnešní době velmi hodit mnoha z nás – jeho téma je „jak pečovat o svou krásu v karanténě“.