Jestliže bylo zboží koupeno přes internet, telefonicky či prostřednictvím teleshoppingu (tzv. uzavření kupní smlouvy jedním z prostředků komunikace na dálku), můžete ho do 14 dnů vrátit i bez udání důvodu.

Způsob zaplacení nebo převzetí zboží není rozhodující. Firma není oprávněna žádat jakýkoli stornopoplatek.

Mnoho internetových prodejců uvádí možnost vrátit zboží jako svou přednost, skutečnost je ovšem taková, že to je jejich povinnost, která vyplývá z občanského zákoníku.

Výjimky, kdy se zboží či služba vrátit nedá

  • Služby, kdy s jejich plněním bylo započato před uplynutím lhůty 14 dnů (např. u elektronické objednávky kabelové televize).
  • Zboží nebo služby, jejichž cena se odvíjí od výchylek finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele (třeba akcie).
  • Zboží upravené podle přání spotřebitele (např. oblek nebo počítač „na míru“), jakož i to, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání (potraviny).
  • Audio- a videonahrávky a počítačové programy, porušil-li spotřebitel jejich originální obal.
  • Noviny, periodika a časopisy.
  • Hry nebo loterie.