Ne, není to žádná politička v kostýmku, odvážná feministka ani kapacita v bílém plášti. Přesto je jednou z žen, které radikálně utvářejí podobu současného světa. Z velké části je to právě její zásluha, že single děvčata přes třicet už se v civilizované společnosti nemusejí cítit jako politováníhodné adeptky na staropanenství. Předvedla nám – za vydatné asistence svých přítelkyň Samanthy, Mirandy a Charlotty -, že je úplně v pořádku, když velká holka mezi třicítkou a čtyřicítkou tráví volný čas milostnými eskapádami a jejich rozebíráním v kroužku přítelkyň. Ukázala nám, že ženské přátelství může být v džungli velkoměsta cennější a především trvalejší než jakékoli pouto milostného charakteru.

Deníky -náctileté Carrie

Carrie Bradshaw je tak trochu Woody Allen v sukních. Neurotička s nepostradatelnou cigaretou, která přišla do New Yorku hledat lásku, úspěch a štěstí, se stala doslova patronkou žen, které se dnes a denně pokoušejí o totéž.

Jaká byla Carrie „zamlada“? O tom víme jen málo. Z drobků informací, roztroušených porůznu v epizodách seriálu, se jen dozvíme, že její rodiče se rozvedli, když jí bylo pět let, a že o panenství přišla koncem střední školy na pingpongovém stole. Povážlivé mezery v Carriině osobní historii ovšem autorka knižní předlohy Sexu ve městě Candace Bushnell nyní zaplnila svou novou knihou Carrie Diaries, ve které vylíčila dospívání a mládí své hrdinky (kniha zatím vyšla v USA a jistě se zanedlouho dočká českého překladu).

Pan Božský a ti druzí

Příběh Carrie Bradshaw v New Yorku je především příběhem jejího nekonečného, byť přerušovaného milostného románku s panem Božským. Ten se vynoří hned v první epizodě, popisován Samanthou jako „nový Donald Trump“, neodolatelný a stále tak trochu nedosažitelný. Příznačné ostatně je i to, že během celého seriálu – a napříč peripetiemi jeho vztahu s Carrie i manželství s její mladší sokyní Natashou – nám tvůrci neprozradí jeho jméno. Teprve v celovečerním Sexu ve městě se jen tak mimochodem dozvíme, že v rodném listě má napsáno John James Preston.

Pan Božský ovšem není jediným mužem Carrieina života. Je tu také Aidan Shaw, designér nábytku, který má potřebu neustále Carrie měnit k obrazu svému (zakazuje jí například kouření). Svým chlapeckým zevnějškem a posmutnělým romantismem si ovšem získal stejně početné zástupy fanynek jako Božský, pohybující se v tak trochu pohádkovém světě limuzín, doutníků a soukromých vířivek.

Mužem číslo tři je Jack Berger, spisovatel a neurotik, který má s Carrie až příliš mnoho společného, než aby jejich vztah mohl fungovat. Berger ho ukončí „originálně“, prostřednictvím vzkazu na lepícím papírku. Daleko více do jejího života zasáhne čtvrtý milenec, avantgardní ruský výtvarník Alexander Petrovský, který jí nabídne téměř snový život v Paříži, v nejvyšších uměleckých kruzích.

Carrie Bradshaw: Boty jako fetiš

Stejně důležitou roli jako muži hrají v životě Carrie Bradshaw módní kreace, a především boty. Carrie sama tvrdí, že ve svém botníku má „uloženo“ asi 40 tisíc dolarů. A protože za jeden pár svých milovaných střevíčků značky Manolo Blahnik nebo Jimmy Choo utrácí průměrně 400 dolarů, znamená to, že vlastní něco kolem stovky exkluzivních párů. Ano, právě Carrie Bradshaw proměnila luxusní boty v novodobý fetiš, kvůli němuž jsou průměrně vydělávající ženy ochotny obětovat značnou část své výplaty. Fiktivní hrdinka tak náš život ovlivňuje víc, než vůbec tušíme.