Je vhodné, aby se dítě učilo cizí jazyk již v raném věku? Pokud ano, kdy je vhodné začít s výukou? Podle doktora Glena Domana, ředitele Institutu pro vývoj lidského potenciálu, je nejlepší začít se vzděláváním v době, kdy náš mozek roste. Tento proces trvá do přibližně šesti let věku dítěte. Psycholožka Tamara Cenková z Psychologické poradny Sluníčko přidává, že ve většině případů je vhodné, aby se dítě dalšímu jazyku učilo již od narození. Kolem dvou let se v mozku vytváří jazyková centra a podle toho, kolik jazyků se dítě v tomto věku učí, tolik jazykových center se mu vytvoří. Pokud se člověk nezačne učit jazyk hned v raném věku, samozřejmě to neznamená, že se později jazyk nenaučí, ale je dokázáno, že lidé, kteří se cizí jazyk naučili po desátém roce věku, nemluví tak plynule jako ti, kteří se jej naučili ve věku mladším. Dítě nemusí procházet fází „překládání v hlavě“ toho, co slyší nebo chce říct, ale pouze „přepne“ do jiného jazyka. Děti se v raném věku učí cizí jazyk stejně jako svou mateřštinu, pokud mu nabídneme vhodné jazykové prostředí.

Znalost cizího jazyka dětem otevírá svět nových možností a poznání. „Mám osobní zkušenost se svým tříletým synem, který je od narození zvyklý angličtinu poslouchat, protože k nám domů docházelo několik soukromých studentů. Nejenže umí česky stejně jako jiné tříleté české děti, ale navíc zná nepřeberné množství anglických slov, říkanek, písniček. Když jsme na dovolené v zahraničí, není mu za těžké kamarádit s cizími dětmi, chybí mu jazykové bariéry, nestydí se mluvit, protože prostě neřeší, že by to, co říká, mohlo být gramaticky nesprávné. Syn prostě mluví, skládá jedno slovo vedle druhého, sám v sobě si vytváří gramatická pravidla. Nikdy se neučil jak se tvoří či kdy se používá přítomný čas průběhový, ale sám jej umí použít. Byť zatím na elementární úrovni. Uvědomuje si, že v jiných zemích se mluví jinak a často se ptá, jak se to či ono řekne anglicky, německy nebo třeba švédsky,“ vysvětluje jeden tatínek.

V jazykových centrech nabízejí jak kurzy pro školní děti, tak i pro děti předškolní a to již od dvou let. Ve všech kurzech se mluví výhradně anglicky, takže děti všechny aktivity, zpívání, tancování, kreslení apod. dělají v anglickém prostředí. Kromě kurzů pro školní děti je ve všech ostatních kurzech „průvodce“ Oskar, Max nebo Patch, který neumí česky. Tudíž i děti jsou nuceny anglicky mluvit, aby se se svým průvodcem domluvily. Důraz je kladen na pohodové prostředí s pozitivní atmosférou i na jazykovou správnost. Během lekcí se často střídají aktivity tak, aby děti používaly všechny smysly. Učitelé v centrech mají vysokoškolské pedagogické vzdělání a výbornou znalost angličtiny, ze které mají minimálně zkoušku CAE.