Vladimíra Fremuthová: Zkombinovala vosk z Anglie, vůni z Francie a tuzemské sklo

Vladimíra Fremuthová je elegantní ženou s citem pro design a vášní pro krásné vůně. Její značka vonných svíček a luxusních bytových vůní sklízí úspěch u nás i v zahraničí. Jaký je příběh této značky a proč je tak oblíbená?

Než začala podnikat, působila Vladimíra Fremuthová v pražské reklamní agentu­ře, později vedla marketingové oddělení. Bytový design byl však jejím velkým koníčkem a snila o vlastním podnikání v tomto oboru.

„Vždy jsem tíhla k ruční výrobě a tvorbě. Chtěla jsem vytvořit něco krásného a lokálního, co bude mít punc mezinárodní kvality.“ V říjnu letošního roku slavila značka Meadows své šesté narozeniny. Přípra­vy podnikání byly podle její zakladatel­ky dlouhé téměř rok. Ve Velké Británii našla dodavatele ekologického sójového vosku, ve Francii zase pro ni začali vy­víjet vůně. Vladimíra si ale přála sehnat i jedinečné, a hlavně české foukané sklo, ve kterém se budou její svíčky dokonale vyjímat.

„Hledala jsem firmu, která bude mít za sebou dlouholetou tradici a příběh. Na české sklo můžeme být náležitě pyšní,“ říká. Nakonec se jí podařilo najít známou sklářskou firmu v Kamenickém Šenově, kde objevila nápadité kárované sklo. Právě to vytváří jedinečné odrazy světla a stíny, díky kterým působí svíčka na více smyslů a vytváří útulnou atmosféru. Spolu­pracuje však i s dalšími sklářskými firmami.

Název Meadows (v českém překladu Louky, pozn. red.) má pro Vladimíru Fremuthovou osobní význam. „Snažila jsem přijít na něco, co pro mne vysti­huje čisté vůně jako takové. Mám je nejvíce spojené s letními prázdninami v dětství. Nejraději vzpomínám na pro­cházky po rozkvetlých loukách.“

Zpočátku vznikla kolekce šesti vůní Meadows Classic a následně bylo portfolio doplněné o kolekci Meadows Chic, dárkové edice a několik difuzérů. Na podzim letošního roku představila značka novou svíčku Love Letter, která kombinuje extrakt z kořenů irisu, smyslný vetiver a svůdný kardamom. Výroba samotné vůně trvá až půl roku, nese si tak i své vlastní příběhy.

Do kolekce Meadows Classic se snažila zakladatelka značky vnést své vlastní prefe­rence a otisknout do nich samu sebe. „Snažila jsem se vytvořit vůně, které mám s něčím spoje­né,“ říká. Najdete tu jak ovocné, tak i kořeněné vůně, každá z nich má navíc vlastní barvu foukaného skla podle obsaže­ných ingrediencí. „Ve žlutém jsou například energetické ingredience jako zázvor, pepř a citrónová tráva, v růžovém zase růže s bavlnou,“ vysvětluje Vladimíra.

Navazující kolekce Meadows Chic v hladkém elegantním skle pak obsahuje podzim­ní a zimní esence, jako jsou dřevo, kůže anebo med. O ruční výrobu a veškerou přípravu se stará Vladimíra Fremuthová sama ve své pražské dílně. „Občas je toho hodně, ale já si při této práci skvěle odpočinu.“ Během náročné předvánoční sezony jí pak pomáhají šikovní brigádníci.

A jakou vůni mají její klienti nejra­ději? Mezi nejoblíbenější patří svíčka v bílém skle Mystic Cashmere, kom­binující exotické ingredience jako skořice, muškátový oříšek a černý bez. Preference se ovšem mění i dle ročního období. „Já sama mám ráda kadidlo, je to vzácná ingredience vyjadřující ryzí čistotu, proto jsem i vytvořila svíčku s názvem Black Madonna. Celoročně si také užívám vůni Ambrosia Allure, kte­rá kombinuje černý rybíz, hrozny a listy mandarinky. Tu vyrábím nejraději,“ svě­řuje se Vladimíra.

Článek vyšek v pravidelné měsíční příloze Deníku ŽENY!

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky