Okouzlující gangster, nestárnoucí rošťák a provokatér s neodolatelným úsměvem. Málokterý herec si dokázal filmové plátno podmanit s takovou lehkostí jako Jean-Paul Belmondo. Jeho filmy jsou přímo ztělesněním dokonalé letní podívané. Ohlédněte se spolu s námi za těmi nejoblíbenějšími. V prvním pokračování našeho dvoudílného průřezu tím nejlepším z Belmondovy tvorby si připomeneme tu rozvernější tvář legendárního Bébela: sympatického průšviháře, který si akrobatickými kousky před kamerou i neodolatelným sex-appealem vysloužil přezdívku "francouzský James Bond".

Muž z Ria (1964)

Ztřeštěný akční hrdina, který se nikdy nenechal zastupovat kaskadérem: právě tak si Jean-Paula Belmonda pamatuje většina jeho fanoušků. Poprvé si tuto roli vyzkoušel ve filmu Muž z Ria coby mladý voják, který ve snaze zachránit svou snoubenku ze spárů únosců jen tak mimochodem vypátrá poklad dávné civilizace ztracené v brazilských pralesích. Tento film byl také jedním z prvních, na němž Belmondo spolupracoval se svým "dvorním" režisérem Philippem de Broca.

Muž z Hongkongu (1965)

Belmondova vizáž klackovitého výrostka s nosem "rozpláclým jako pečený brambor" rozhodně v té době nebyla ideálem krásy. Přesto se dokázal stát nadčasovým sexsymbolem a při nejednou natáčení prožil i bouřlivý milostný románek s filmovými superstars, které hrály po jeho boku. Při natáčení Muže z Hongkongu jí byla uhrančivá bond girl Ursula Andress. V příběhu, jehož předlohou je překvapivě román Julese Vernea, se Belmondo coby znuděný miliardář nejprve pokouší o sebevraždu, aby se vzápětí nechal vlákat do dalších bláznivých dobrodružství.

Muž z Acapulca (1973)

"Nerad bych se nechal zavřít do jedné herecké škatulky," prohlašoval Belmondo. Poté, co v sedmdesátých letech natočil už několíkátý dobrodružně-akční film, odehrávající se v exotických lokacích, k tomu měl nebezpečně blízko. Ale co naplat, když diváci jeho kousků pořád neměli dost? Muž z Acapulca, v němž si zahrál dvojroli - spisovatele Merlina a jeho románového hrdinu, nepřemožitelného agenta Boba Saint-Claira - patří k jeho nejzdařilejším filmům z tohoto soudku.

Zdroj: Youtube

Zvíře (1977)

Další podívaná plná akčních kousků, a také další dvojrole: tentokrát Belmondo ztělesnil rozverného kaskadéra Mikea a zároveň hvězdnou netýkavku jménem Bruno Ferrari, kterého má Mike před kamerou zastupovat. Sám Jean-Paul Belmondo jako vždy pomoc kaskadérů odmítl a při natáčení utržil hned několik zranění, mimo jiné i kousnutí do ucha při souboji s tygrem. Legendární scéna, v níž Belmondo balancuje na letícím dvouplošníku, se natáčela až nakonec, protože žádná pojišťovna nebyla ochotna herce pro tuto scénu pojistit.

Zdroj: Youtube

... Ne, protože jsem ještě nevykouřil svoji poslední cigaretu…

Policajt nebo rošťák (1979)

Tentokrát Belmondo vystupuje jako policista - zastánce neotřelých metod - vyslaný do Nice bojovat proti mafii. Protože odhalí, že mafie zde funguje bratrsky ruku v ruce s místním policejním sborem, rozhodne se vyvolat válku gangů, aby situaci "pročistil". Všechno se ovšem zkomplikuje s příjezdem jeho rebelující dcery Charlotte.

Bezva finta (1985)

"Nerad bych se stal létajícím dědečkem francouzského filmu," prohlašoval Jean-Paul Belmondo. Přesto ještě po padesátce natočil film, v duchu svých "Mužů z....", tentokrát ovšem ve francouzsko-kanadské produkci. Proměnil se v mezinárodního lupiče, který přepadne banku v převleku za klauna. Jeho hereckou partnerkou v tomto filmu byla tehdy devětadvacetiletá Kim Cattrall, která se později proslavila jako vášnivá Samantha ze Sexu ve městě.