Diane Keaton (63) ani trochu nezapadá do stereotypních představ o tom, jak má vypadat stárnoucí hollywoodská hvězda. Nemá za sebou jedinou plastickou operaci. Nesnaží se oblečením ani make-upem zamaskovat svůj věk. Neživí bulvár historkami o svém milostném životě. Překypuje sebeironií a suchým humorem. Je zkrátka sama sebou, tak jak to o ní před časem prohlásil herecký kolega Steve Martin: "Ona se nesnaží být vtipná. Ona prostě jenom je Diane."

V sedmdesátých letech zazářila poprvé pod režijní taktovkou Woodyho Allena. Jako Annie Hallová ztělesnila úplně nový typ dívky - newyorská intelektuálka, neurotička a romantička v pánském obleku. Nevyhnutelně získala Oscara a s Woodym Allenem vytvořila i řadu dalších filmů, v nichž ztělesňovala ženský protipól jeho úzkostného, depresivního hrdiny filozofujícího o smrti a sexu.

Tím ale její herecká kariéra neskončila. Po roce 2000 právě díky ní vznikl úplně nový podžánr romantických komedií, zaměřující se na ženské publikum středního věku, jehož hrdinkami jsou dámy přes čtyřicet či dokonce přes padesát. Sama Diane Keaton si jednu takovou zahrála ve filmu Lepší pozdě nežli později po boku Jacka Nicholsona. Ve filmu se na pár okamžiků objevila dokonce nahá - ačkoli jinak mívá ve zvyku halit se od hlavy až k patě do upnutých roláků, kalhotových kostýmů, klobouků a slunečních brýlí. "Nejvíc mě fascinovala její nevyčerpatelná energie," vzpomíná na natáčení Jack Nicholson. "Když jsme během natáčení v Paříži měli třídenní pauzu, vyrazila na túru do Španělska, zatímco já jsem za ty tři dny stěží vylezl z hotelového pokoje." Kolegyně Sarah Jessica Parker pro změnu vzpomíná na natáčení filmu Základ rodiny: "V pět ráno se objevila na place v elegantní sukni, na podpatkách a v klobouku. My ostatní jsme byli v teplákách."

O její nezdolné energii ostatně svědčí i fakt, že kromě hraní také režíruje, píše a fotografuje na profesionální úrovni. Jedním z jejích mnoha talentů je také bytová architektura: před časem koupila dům v Los Angeles za šest milionů dolarů, a když ho o čtyři roky později znovu prodávala, prodal se okamžitě za cenu o deset miliionů vyšší. Achillovou patou jejího úspěšného života jsou muži. "Když jsem zamilovaná, probouzí se ve mně to nejhorší," tvrdí. Přestože k mužům jejího života patřil Woody Allen, Warren Beatty či Al Pacino, svůj milostný život vidí jako jedno velké fiasko a definitivně uzavřenou kapitolu.

Svou touhu po dětech se proto rozhodla řešit dvěma adopcemi, k nimž se odhodlala až po padesátce. Nyní je tedy zodpovědnou a velmi pečlivou matkou dcery Dexter a chlapce Dukea, kterým momentálně věnuje většinu svého času. Ale i když by se mohlo zdát, že své nejlepší filmy Diane Keaton už natočila, ještě nás může překvapit - třeba rolí babičky, která zachrání svět.