Vystudoval fyziku, přesto ho těsně po státnicích zaujal inzerát na školní nástěnce, že Český rozhlas hledá redaktora domácího zpravodajství.

„V roce 1992, ve stále ještě polorevolučním čase těsně před rozdělením federace mě silně zajímalo veřejné dění,“ vysvětluje, proč na konkurz šel. A uspěl. „Byla to zajímavá zkušenost i tím, že se ještě nepoužívaly počítače, nýbrž psací stroje, neexistovaly mobilní telefony a reportáže se stříhaly doslova, tedy magnetofonový pásek skutečnými nůžkami… Začínal jsem tedy v technickém pravěku, jehož reálie se mi z dnešního pohledu jeví jako téměř neuvěřitelné.“

V třeskuté době

Na Novu přešel už jako redaktor Lidových novin. Měl na starosti politické zpravodajství. „Vyzkoušel jsem si i pozici moderátora speciálního pořadu k volbám do Poslanecké sněmovny v roce 1996.

Zkušenosti reportéra využil Martin Maňák jako tiskový mluvčí a vedoucí public relations (PR) v České spořitelně a jako poradce pracoval také pro PR agentury EMC či AMI Communications.

„I tato etapa pro mě byla pracovně a někdy lidsky velmi zajímavá a přínosná.“ Dnes je soukromý podnikatel: poradce v oblasti public relations s řadou aktivit.

„Působení v PR pro mě byl logický vývoj. Je to rozhodně perspektivní obor, protože image a dobré vztahy s veřejností jsou v dnešním světě velmi důležité,“ dodává.