Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Diana zemřela v domnění, že jsem ji zradil: BBC se omluvila jejímu tajemníkovi

Princezna Diana se svým tajemníkem
Princezna Diana se svým tajemníkem
Zdroj: Profimedia
Princezna Diana se svým tajemníkem

Dlouhých 27 let čekal, než bylo jeho jméno konečně očištěno. Bývalý tajemník princezny Diany, Patrick Jephson, se nyní konečně dočkal spravedlnosti. Britská veřejnoprávní televize BBC se mu omluvila a vyplatila mu tučné odškodnění za to, že pro získání pobuřujícího interview s princeznou Dianou v roce 1995 použila nekalé prostředky. Televize svým jednáním tenkrát značně poškodila velmi blízký vztah Jephsona a Lady Di. 

Princezna Diana v manželství s princem Charlesem velmi trpěla a musela snášet mnohé. O problémech a životě v britské královské rodině se princezna lidu, jak se Dianě přezdívalo, vůbec poprvé velmi otevřeně rozpovídala v roce 1995 v interview pro veřejnoprávní televizi BBC. Rozhovor, který si v té době nenechalo ujít více jak 20 milionů Britů a ve kterém Diana vůbec poprvé promluvila o tom, že princ Charles udržuje poměr s Camillou Parker Bowles, ale televize získala tím, že Dianu uvedla v omyl. Sama stanice BBC to po letech přiznala.

Rozhovor získali podvodem

Je velmi pravděpodobné, že by známý rozhovor nikdy nevznikl, kdyby novinář Martin Bashir z televizní stanice BBC bratrovi princezny Diany, Charlesovi Spancerovi, nelhal a nedal mu k dispozici falešné důkazy. Právě na základě těch se Diana rozhodla prolomit mlčení a otevřeně říct, jak její život v královské rodině a její manželství s princem Charlesem skutečně vypadají. 

Mezi prostředky, které novinář Dianě poskytl, byly například i zfalšované výpisy z různých bankovních účtů, které měly dokazovat, že dva lidé z personálu Diany vypouštění její důvěrné informace ven. A jak se zdá, Diana měla za to, že jedním z nich byl i její kamarád a tajemník Patrick Jephson. Ten totiž pro web Daily Mail uvedl, že krátce předtím, než byl rozhovor natočen, se jeho velmi dobrý vztah s princeznou Dianou změnil v popel. 

Dočkal se omluvy

Minulý rok začal bývalý soudce John Dyson rozsáhlé vyšetřování, které následně ukázalo, jak novinář Martin Bashir lhal na své cestě za dodnes nesmírně známým rozhovorem. Nyní se k celé záležitosti konečně vyjádřila i sama televize BBC. Uznala svou vinu a bývalému tajemníkovi princezny Diany se veřejně omluvila za způsobené trápení a bolest. Společně s tím mu vyplatila také tučné odškodnění, které si ovšem tajemník nepřisvojil, nýbrž jej daroval na charitu. Přestože bylo jeho jméno konečně očištěno, nad více jak 27 let starými událostmi stále přemýšlí. 

„Zemřela v domnění, že jsem ji po osmi letech společné práce zradil. Zjištění, co se před lety skutečně stalo a že nešlo o nějaké nedorozumění, ale vypočítavý, chladnokrevný čin klamání, je pro mě pořád velmi silným soustem,” řekl k celé záležitosti sám Patrick Jephson. 

Vybrali jsme pro vás

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky