Po padesátce se tuk začíná ukládat do zcela jiných partií. Mnoho žen s tím ovšem dovede bojovat s naprostou grácií. Mezi takové patří i řada českých celebrit.

Rizikové faktory

Mezi velké strašáky hubnutí patří stres. Ten zpomaluje spalování. Mimo to přispívá k ukládání tuků dovnitř mezi orgány.

Přemíra vnitrobřišního tuku spouští chronický celotělový zánět, který dlouhodobě poškozuje zdraví a oslabuje imunitu.

Základem všeho je ovšem správný jídelníček. Pro padesátnice platí podobný základ jako pro ostatní. Menší porce, vyhnout se smaženým nebo průmyslově zpracovaným potravinám, omezit sladkosti, jíst hodně zeleniny a přiměřeně ovoce. Pozor si dejte i na sycené nápoje a alkoholické drinky.

Základ jídelníčku

Soustřeďte se na potraviny s vysokým obsahem vitaminu C a vlákniny. Mezi tyto potraviny patří například borůvky, maliny a ostružiny. Tyto plody mají i další výhodu. Jsou plné antioxidantů, které podporují náš mozek i paměť.

Další důležitou položkou je pro ženy po padesátce vápník. Skvělým zdrojem jsou proto mléčné výrobky, jako jsou například zakysané jogurty, kefíry apod. Po konzumaci těchto potravin vám poděkuje i váš trávicí trakt.

Mezi superpotraviny pro ženy padesát plus patří i ryby. Mezi nimi je například losos, treska, tuňák a pstruh. Všechny jsou osvědčeným zdrojem bílkovin, které jsou důležité především pro svaly.

Mimo to jsou ryby i zdrojem jódu, vitaminu D a vitamínu B12. Tučné ryby jsou také zdrojem omega-3 mastných kyselin. Tyto látky snižují riziko rozvoje nemocí srdce a cév.

Nezapomínejte ani na pohyb. Zpomalený metabolismus musíte zkrátka rozpohybovat. Dopřejte si túry, delší procházky a jízdu na kole. Dbejte na pravidelnost alespoň dvakrát týdně.

Padesátnice jako proutek

Dokonalou postavou a útlým pasem se ve svých dvaapadesáti letech chlubí Vendula Pizingerová. Ze svého jídelníčku vyřadila pečivo a uvažuje o keto dietě. "Do keto diety spadají kromě zelenejch zelenin, veškerýho masa i vajíčka a mléčné výrobky, jako třeba cottage. Já se teď naučila jíst proteinový pudinky, což mi vyhovuje. Je to trošku sladký, tak se s tím zaplácnu. Cottage mám ráda namíchanej s avokádem a k tomu vajíčko, špenátové listy, rukola. To všechno jsou fajn věci, které odpovídají zásadám zdravé výživy,“ prozradila své doporučení pro Lifee.

Recept na dokonalé tělo má i jednapadesátiletá modelka Simona Krainová. Ta propadla populárním ájurvédským pobytů. Při této dovolené si dopřává pětihodinové rozestupy mezi jídlem a dodržuje pitný režim v podobě teplé a studené vody. Nechybí ani bylinné čaje. Po pobytech si nemůže vynachválit lepší trávení, dobrý stav kůže i samotné psychiky.

Oblíbená herečka a účastnice loňské řady StarDance Ivana Chýlková se svěřila do rukou odborníků. Dietu si nechala sestavit přesně na míru a to podle jídelníčku, který je sestavený podle rozboru krve.

Zdroje: Dotyk, Lifee

Související články