Jako v bavlnce

Otec Nataši byl národohospodář a poslanec, profesor na ČVUT a generální tajemník Ústředního svazu československých průmyslníků. Dědeček byl významný historik a profesor Jaroslav Goll. Právě ten ji inspiroval ke vzniku uměleckého pseudonymu a jméno "Nataša Gollová" používala místo rodného příjemní Hodáčová. Pro německé diváky byla ale nezapomenutelnou Adou Goll.

Tisíce podob

Nataša o péči rodičů nestála a ve dvaceti letech kývla na nabídku olomouckého divadla. Dokázala se rozhodnout z minuty na minutu a často nedomýšlela důsledky svého chování. Jako herečka byla ale nenapodobitelná. Na svém kontě má desítky rolí, komedií i dramat. Zahrála téměř vše a uměla se do postav vžít. Zatímco ve filmu Eva tropí hlouposti byla roztomile rozverná, v Kristiánovi se proměnila v šedou a lehce bázlivou myšku.

Trable s muži

Svět filmu ležel Gollové u nohou, stejně tak muži. Nejhlubší city chovala k rumunskému básníkovi a otci dadaismu. S Tristanem Tzarou ale udržovala jen přátelské vztahy, nic víc. V roce 1934 se seznámila s hercem Františkem Vnoučkem a po jeho boku prožila tři krásné roky. Jejich vztah ale utnulo přiznání, že je homosexuál. S takovým stigmatem nechtěla být herečka spojována. Willy Söhnel byl pro změnu Němec a bývalý partner Adiny Mandlové. Gollová si byla moc dobře vědoma, s kým má tu čest. Chtěla si udělat očko na dobu po válce a přihlásila se jako pomocná sestra do Terezína. Bohužel se nakazila tyfem a její život visel na vlásku. Ani režisér Karel Konstantin, kterého potkala v Českých Budějovicích a stal se jejím jediným manželem, nebyl tím pravým. Pil a na scestí přivedl i svou dlouholetou družku.

Konec

Její odchod do filmového nebe byl nedůstojný. Zemřela sama v krčském domově důchodců. Rodina se snažila navázat s ní kontakt, ale marně. Po operaci kyčlí ji každý pohyb bolel a ke všemu se odmítala vzdát alkoholu, kterému ke konci svého života holdovala. Zemřela ve věku 76 let a je pohřbena na Vyšehradském hřbitově v hrobce rodu Hodáčů.