Na Ivanu Gottovou se názor veřejnosti různí. Někteří ji mají rádi, v jiných nevzbuzuje žádné emoce. Do první kategorie spadá dokumentaristka filmu Karel, Olga Špátová, která lidem slavnou vdovu přiblížila a nejen ji.

„Ivanka je velmi plachý člověk. Není to takový člověk, který by se před kamery hrnul. Já jsem ji vždycky prosila, že bych ji moc chtěla mít ve filmu. Takže to, že tam je, je takové moje angažmá. Musím říct, že jsem nemusela mít touhu ukázat ji, jaká je. Ona prostě taková je. Ať si každý říká, co chce. Je takovou, jakou ji vidíte ve filmu,“ prozradila Špátová Šípu.

Olga Špátová má s Ivanou velmi blízký vztah

Gottová se o Karla starala do poslední chvíle a nikdy nepolevila. „Je to pro mě symbol opravdové lásky. Jakým způsobem se zachovala v posledních měsících Karlova života. Nikdo z nás si nedokáže představit, co podstupovala. Já jsem ráda, že jsem to v tom filmu natočila a moc bych si přála, aby se to jednou provždy uzavřelo. To, jak ji lidé kritizují,“ pokračuje.

Gottův zdravotní stav nebyl náročný jen pro jeho rodinu, ale i pro samotnou režisérku, která se musela vypořádat s velmi emotivními scénami. Jednu, kterou točila až po Karlově skonu, nikdy nevymaže z paměti.

Točit film o Gottovi bylo emočně náročné

„Když na konci na Žofíně se mu chodí lidé při rozloučení klanět. Tak to bylo pro mě hodně silný. Hrály tam jeho písničky od rána do večera. Návštěvníci mu pokládali květiny. Bylo to něco nádherného, jak na něj celou noc lidé čekají, aby se mu mohli poklonit,“ dojímá si Špátová.

Sama potvrzuje, že Gotta milovali lidé rozličných věkových skupin. „Byli tam i mladý lidi, lidi všech možných generací i děti. Tak jsem si říkala. Karle, to byste si přál ze všeho nejvíc,“ promlouvala k němu v duchu.

Ivana se o Gotta starala do poslední chvíle

K dokumentu zaujala poctivý přístup a rozhodně nepřemýšlela, zda je na ni vyvíjen nějaký tlak kvůli tomu, že točí o takové ikoně. „Já jsem si ten tlak nepřipouštěla, protože když člověk začne tvořit, tak to dělá s tím nejčistším přístupem a snaží se, aby ten film byl lidskej a upřímnej,“ konstatuje.

„Takže nakonec mě to, co se dělo kolem Karlova odchodu, nás nakonec utvrdilo, že chceme udělat film o člověku. Že chceme všechny chvíle v tom filmu, které jsou lidský. Kde Karel třeba trochu zachybuje nebo ztratí text. Taková ta sranda. Běžné věci. Takže to jsme všechno ve filmu nechali,“ vysvětluje. Spokojen byl i Gott.

„Olga má velký dar natáčet se svým úzkým týmem tak, že jsme se častokrát nechali unést spontánní atmosférou a přirozeně jsme ji vpustili do našeho soukromí, díky čemuž jsem se rozpovídal o tématech poměrně důvěrných. Se svým manželem, kameramanem Janem Malířem, se tak vlastně stali součástí naší rodiny,“ řekl sám Karel Gott při posledních dnech natáčení. Z finálové verze filmu by byl jistě nadšený.