Movember: Celebrity pro dobrou věc

Michal Dvořák pro Movemeber 2010
Michal Dvořák pro Movemeber 2010
Zdroj: Blue Gekko
Prohlédněte si všechny fotografie (6)

V listopadu se v České republice uskuteční již druhý ročník charitativní kampaně Movember, která si klade za cíl šířit osvětu o rakovině prostaty.

Hlavním posláním je efektivně informovat o závažnosti této choroby, učinit z ní veřejně diskutované téma a upozornit na důležitost prevence. V České republice je rakovina prostaty nejčastější formou rakoviny u mužů. V průběhu posledních 38 let se počet postižených touto nemocí 6x zvýšil a počet úmrtí zdvojnásobil. V neposlední řadě jde o to podpořit fond Nadační fond onkologie 21. století. Název akce vznikl spojením anglických výrazů NOVEMBER - česky listopad - měsíc, v jehož průběhu kampaň probíhá – a MO (zkrácený výraz pro moustache) - česky knír, který je znakem a hlavním prostředkem komunikace tohoto projektu.

V listopadu se bez kníru neobejdete

Symbolem Movemberu je knír, který si sympatizanti kampaně - zvaní „MO bráchové" - nechávají narůst v průběhu listopadu. Prvního listopadu začne každý „brácha“ s čistou, oholenou tváří a po zbytek měsíce si svůj odznáček nad horním rtem řádně opečovává a zvolí si svoji variantu knírku. Každá odpověď na neodvratnou otázku („Co ho to s tím knírem napadlo?“) znamená rozšíření informace o Movemberu, a tedy i rizicích rakoviny prostaty. Zúčastnit se mohou i zástupkyně něžného pohlaví, předvídatelně označované jako „MO ségry". Od nich by bylo hrubé očekávat stejný styl podpory jako od pánů, takže mají za úkol veškerými legálními a společensky přijatelnými prostředky verbovat další a další „bráchy“.

Yemi A.D. pro Movemeber 2010

Celebrity pro dobrou věc

Do projektu se opět zapojilo mnoho českých známých osobností jako například Jan P. Muchow, Yemi A.D., kapely PSH a Wohnout, Michal Dvořák,  rapper Indy, zpěvačka Tonya Graves a Miss ČR 2003 Lucie Váchová a další.

Zdravotně prospěšný večírek

Všichni společnými silami uvědomují veřejnost o možnosti vlastního finančního příspěvku na dárcovský účet Movemberu, jenž je hlavní sbírkou financí pro kampaň. Partner projektu, kterým je Nadační fond onkologie 21. století, obdrží plných 100 procent vybrané částky. V sobotu 27. 11. vrcholí projekt slavnostní Movember party v prostorách HARD ROCK CAFE v Praze, na níž se „MO bráchové" pochlubí svými hrdě a pečlivě vypěstěnými knírky v rámci souboje o titul muže Movemberu. Výtěžek ze vstupného samozřejmě poputuje na konto Nadačního fondu onkologie pro 21. století.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky