Další film, ke kterému podle námětu Petra Šabacha napsal scénář Petr Jarchovský, se jmenuje Občanský průkaz. Režisér Ondřej Trojan (Želary) do nejvýraznější ženské role obsadil KRISTÝNU LIŠKU BOKOVOU (29).
„Měla jsem velký pocit zodpovědnosti, protože jsem poprvé hrála dospělou,“ říká o natáčení Kristýna, kterou před šesti lety proslavila postava dcery Jana Třísky ve filmu Jana Hřebejka Horem pádem. K herectví se dostala oklikou – přes úspěchy v tanci.
Studovala v pražském Duncan Centru a v New Yorku, účinkovala ve hrách proslulého japonského tanečníka Mina Tanaky, v HaDivadle i Krásce a zvířeti v režii bratří Formanů. S jejich divadlem dnes křižuje svět s představením Obludárium, v Divadle Na Jezerce má roli ve hře Na dotek. Taky připravuje vlastní představení. A k tomu je maminka pětiletého Šimona.
Za manželem Pavlem Liškou si pro rady ohledně herectví nechodí, prý se stydí. A novou roli učitelky, která v době normalizace kryje klukoviny svých žáků tak dlouho, až tvrdě narazí, nekonzultovala ani se svým otcem, disidentem Johnem Bokem.
„Nebylo to zapotřebí, na všechno si pamatuju, u nás se o všem vždycky otevřeně mluvilo. Scházeli se u nás přátelé rodičů a plánovali různé akce. Když chlapi šli demonstrovat, ženské byly s dětmi u nás. Byla jsem malá, brala jsem to jako dobrodružství. Strach jsem cítila jen v některých okamžicích, které zasáhly do mého normálního života: třeba když pro tátu přišli estébáci v momentě, kdy mě vedl do školy,“ vzpomíná.
Nad svou současnou pozicí krčí rameny: „Tanečnice dnes už tak úplně nejsem, jako herečka se necítím, i když mě hraní baví. Beru tu profesi jako výlet.“
Jak úspěšná byla při výletě do filmu Občanský průkaz po boku Jany Šulcové, Anny Geislerové a Martina Myšičky, se můžete v kině přesvědčit od 21. října. A pak příští rok, až Česká televize nasadí film Seš mrtvej, tak nebreč, kde Kristýna hraje dokonce dvojroli.
Ondřej Trojan o filmu:
Ondřej Trojan soudí, že příběh filmu Občanský průkaz je stále aktuální: „Po vcelku naivní, ale osvobozující éře 90. let jakoby se totiž v přeonačené podobě doba buzerace a debility zase vracela.“