Karel Gott byl jediným českým interpretem, který mohl dle libosti koncertovat v západním Německu. Pro tehdejší stát byl totiž velmi lukrativní. A to se podle Blesku velmi líbilo i hudebnímu skladateli Ondřejovi Soukupovi. Proto se k Orchestru Ladislava Štaidla připojil. Teď, více než rok od smrti legendárního zpěváka, hudební skladatel prozradil, jak se tenkrát mezi členy Orchestru dělily peníze.

Koncerty Karla Gotta byly už tenkrát velmi výdělečné. Za jediné vystoupení inkasoval Orchestr Ladislava Štaidla podle informací Ondřeje Soukupa nějakých 160 tisíc korun československých, což v té době považovala spousta lidí za téměř astronomickou částku. Z výdělku pak sám Karel získal 112 tisíc Kčs. „Pamatuji si to myslím dobře. Karel měl za koncert 70 procent a já dvě a půl procenta, což tehdy v těch mých začátcích bylo asi 250 západoněmeckých marek. A tady v přepočtu asi 4 000 korun. A to bylo velmi krásné. A myslím, že to Štaidl rozděloval velmi spravedlivě,” nechal se skladatel slyšet v pořadu ČT art PopStory. Nutno říct, že i ony zmíněné čtyři tisíce korun československých představovaly na tu dobu královský honorář. Průměrně si lidé totiž v té době vydělávali něco okolo 2500 Kčs. A jak na tom byli ostatní členové orchestru?

Podle Soukupa kapelník Ladislav Štaidl pobíral zhruba 12 až 14 procent z celkového výdělku, saxofonista Felix Slováček asi sedm a klavírista Rudolf Rokl pak měl 5 až 6 procent. Měsíční výdělky všech členů tak byly skutečně nádherné.

Karel Gott měl měsíčně v západním Německu něco kolem 15 koncertů, které vydělaly dohromady téměř dva a půl milionu korun československých. Karlu Gottovi tak náleželo za měsíc téměř 1,7 milionu Kčs. Všechny peníze však šly státu.

Karlu Gottovi ani ostatním členům orchestru nepřišly peníze v devizách, nýbrž v tuzexových bonech, kterými šlo nakupovat jen zboží v obchodech Tuzex. Hudebníci si tak mohli alespoň nakupovat zboží, které nikde jinde k dostání nebylo.

„Byli jsme pro stát velmi dobrý přínos deviz. Říkali: Jenom tomu Gottovi dejte propustku a ať jede. No, měli recht. Vždyť devize šly státu, my je ani neviděli,” nechal se v pořadu ještě slyšet Soukup. O Orchestru Ladislava Štaidla se dodnes hovoří jako o nejsilnější a nejvýkonnější fabrice československého popu.