Okouzlující gangster, nestárnoucí rošťák a provokatér s neodolatelným úsměvem. Málokterý herec si dokázal filmové plátno podmanit s takovou lehkostí jako Jean-Paul Belmondo. Jeho filmy jsou přímo ztělesněním dokonalé letní podívané. Ohlédněte se spolu s námi za těmi nejoblíbenějšími. V prvním pokračování našeho dvoudílného průřezu tím nejlepším z Belmondovy tvorby si připomeneme tu rozvernější tvář legendárního Bébela: sympatického průšviháře, který si akrobatickými kousky před kamerou i neodolatelným sex-appealem vysloužil přezdívku "francouzský James Bond".
Muž z Ria (1964)
Ztřeštěný akční hrdina, který se nikdy nenechal zastupovat kaskadérem: právě tak si Jean-Paula Belmonda pamatuje většina jeho fanoušků. Poprvé si tuto roli vyzkoušel ve filmu Muž z Ria coby mladý voják, který ve snaze zachránit svou snoubenku ze spárů únosců jen tak mimochodem vypátrá poklad dávné civilizace ztracené v brazilských pralesích. Tento film byl také jedním z prvních, na němž Belmondo spolupracoval se svým "dvorním" režisérem Philippem de Broca.
Muž z Hongkongu (1965)
Belmondova vizáž klackovitého výrostka s nosem "rozpláclým jako pečený brambor" rozhodně v té době nebyla ideálem krásy. Přesto se dokázal stát nadčasovým sexsymbolem a při nejednou natáčení prožil i bouřlivý milostný románek s filmovými superstars, které hrály po jeho boku. Při natáčení Muže z Hongkongu jí byla uhrančivá bond girl Ursula Andress. V příběhu, jehož předlohou je překvapivě román Julese Vernea, se Belmondo coby znuděný miliardář nejprve pokouší o sebevraždu, aby se vzápětí nechal vlákat do dalších bláznivých dobrodružství.
Muž z Acapulca (1973)
"Nerad bych se nechal zavřít do jedné herecké škatulky," prohlašoval Belmondo. Poté, co v sedmdesátých letech natočil už několíkátý dobrodružně-akční film, odehrávající se v exotických lokacích, k tomu měl nebezpečně blízko. Ale co naplat, když diváci jeho kousků pořád neměli dost? Muž z Acapulca, v němž si zahrál dvojroli - spisovatele Merlina a jeho románového hrdinu, nepřemožitelného agenta Boba Saint-Claira - patří k jeho nejzdařilejším filmům z tohoto soudku.
Zvíře (1977)
Další podívaná plná akčních kousků, a také další dvojrole: tentokrát Belmondo ztělesnil rozverného kaskadéra Mikea a zároveň hvězdnou netýkavku jménem Bruno Ferrari, kterého má Mike před kamerou zastupovat. Sám Jean-Paul Belmondo jako vždy pomoc kaskadérů odmítl a při natáčení utržil hned několik zranění, mimo jiné i kousnutí do ucha při souboji s tygrem. Legendární scéna, v níž Belmondo balancuje na letícím dvouplošníku, se natáčela až nakonec, protože žádná pojišťovna nebyla ochotna herce pro tuto scénu pojistit.
... Ne, protože jsem ještě nevykouřil svoji poslední cigaretu…
Policajt nebo rošťák (1979)
Tentokrát Belmondo vystupuje jako policista - zastánce neotřelých metod - vyslaný do Nice bojovat proti mafii. Protože odhalí, že mafie zde funguje bratrsky ruku v ruce s místním policejním sborem, rozhodne se vyvolat válku gangů, aby situaci "pročistil". Všechno se ovšem zkomplikuje s příjezdem jeho rebelující dcery Charlotte.
Bezva finta (1985)
"Nerad bych se stal létajícím dědečkem francouzského filmu," prohlašoval Jean-Paul Belmondo. Přesto ještě po padesátce natočil film, v duchu svých "Mužů z....", tentokrát ovšem ve francouzsko-kanadské produkci. Proměnil se v mezinárodního lupiče, který přepadne banku v převleku za klauna. Jeho hereckou partnerkou v tomto filmu byla tehdy devětadvacetiletá Kim Cattrall, která se později proslavila jako vášnivá Samantha ze Sexu ve městě.