V době pandemie se hudebník Dalibor Janda nemohl dočkat, až bude moci znovu živě vystupovat před diváky. Tím spíše, že kvůli vládním nařízením musel zrušit i dlouhodobě plánovanou koncertní šňůru ke 40. výročí svého působení na popové scéně. „Relaxuji a kutím na zahradě. Moc se na vás těším a doufám, že se již blýská na lepší časy a brzo se uvidíme na našich koncertech,“ napsal muzikant před časem svým fanouškům na sociální síti.

Doufám, že jste všichni očkovaní

Jenže když už vláda konečně uvolnila protipandemická opatření, přišel další problém. Po celém světě se začaly objevovat mnohem nakažlivější mutace. Podle zpěváka je proto jediným řešením, jak se vrátit k normálnímu životu, právě očkování. „Vážení přátelé, kamarádi a fanoušci, moc vás všechny zdravím a doufám, že jste všichni očkovaní, je to asi jediná cesta k tomu, abychom opět nemuseli rušit koncerty a aby byla dobrá nálada,“ uvedl Dalibor optimisticky na sociální síti. To ale ještě netušil, jakou vlnu kritických komentářů jeho příspěvek spustí.

Zapřisáhlí odmítači vakcín si něco takového rozhodně nenechali líbit a na zpěváka okamžitě zaútočili. „Očkování určitě ne! Podmínka očkování na koncert je hnus! Reklamu jste si mohl odpustit, zklamal jste,“ obořil se na zlatého slavíka jeden ze sledujících. „Pokud je podmínka mít očkování, abych mohla jít na jakýkoli koncert, tak je mi líto, ale to si holt klidně odpustím,“ přidala se další fanynka, která nesouhlasí s vakcinací. „Nepleťte covid divadlo do vaší pěvecké kariéry!“ utrhl se další příznivec na Jandu. Ten naštěstí zachoval chladnou hlavu a na žádný z ostrých komentářů raději neodpověděl.

Letos málem přišel o život

Zpěvák přitom začátkem letošního roku málem přišel o život, když musel akutně podstoupit dvě náročné operace srdce. Možná právě proto se Janda nechce rozčilovat nad nemilosrdnými názory svých fanoušků, aby se mu znovu nepřitížilo. Na vlastní kůži totiž poznal, jak snadno může vážný zdravotní problém zkomplikovat běžné fungování. K očkování se navíc snaží přistupovat se zdravým selským rozumem.

„Nejsem ta opozice, která by byla proti tomu a tvrdila, že koronavir je nějaká chřipečka a tak dále. Nemám rád tyhlety lidi jako Csáková a další, kteří z toho dělají úplnou kovbojku a blbnou nahlas. Nebo nějaké rozprašování virů, že tady Babiš zavírá divadla, protože vymyslel koronavir. Souhlasím s rouškami, se vším, ale ať to má hlavně nějakou logiku,“ řekl Janda v rozhovoru pro iDNES.cz.