Audrey Marie Munson se narodila 8. června 1891 v Rochesteru v New Yorku do středostavovské rodiny. Otec Edgar pocházel z anglické protestantské rodiny z malého městečka ve státě New York v nedaleké blízkosti jezera Ontario. Matka Katherine, přezdívaná „Kittie“ byla dcerou irských přistěhovalců. Její rodiče se rozvedli, když jí bylo osm let. Audrey se s matkou odstěhovala na Rhode Island, kde navštěvovala katolickou školu. Vzdělání však pro ni nebylo nikdy prioritou.
V roce1909 s matkou přesídlily do New Yorku, chtěla se stát herečkou a muzikálovou tanečnicí, což se jí na broadwayských scénách obstojně dařilo. Na svou kariéru však hrdá nebyla, nechala se raději nazývat umělkyní. To vše se změnilo, když ji spatřil fotograf Felix Benedict Herzog. Její krásou byl zcela ochromen. Požádal ji, aby mu pózovala v jeho ateliéru na Broadwayi. Herzog ji brzy uvedl do uměleckého světa. Od té doby začala její kariéra umělecké modelky strmě stoupat. Pózovala malířům, fotografům a sochařům. Brzy pronikla také do světa filmu a v historii americké kinematografie se stala první ženou, která se na filmovém plátně objevila nahá. Pracovala velmi tvrdě, sedm dní v týdnů a často si stěžovala na psychickou vyčerpanost.
Audrey byla prototypem americké neoklasicistní krásy. Od útlého mládí byla posedlá svým pružným, štíhlým a vysokým tělem. Měla precizně symetrické a jemné rysy, vysoké čelo a rovný neoklasicistní nos. Její mírně vyzývavé šedomodré oči se na sametově mléčné pleti třpytily jako dva drahokamy. Husté tmavé dlouhé vlasy splývaly kolem boků bohyně. Není divu, že za svůj život byla předlohou celým dvěma stovkám umělců. Její popularita stoupala nejen v uměleckém světě, ale brzy také prosákla i mezi běžný lid.
Vrcholem její modelingové kariéry byl rok 1915, kdy se v San Francisku pořádala u příležitosti dokončení Panamského průplavu světová výstava Panama Pacific International Exposition. Audrey se stala tváří výstavy, ovšem nejen jako bezejmenná socha „Star Maiden“ od sochaře Alexandera Stirlinga Caldera, ale také třem čtvrtinám vystavovaných soch, které shrnuly její práci za poslední dva roky.
Roku 1916 se hodlala provdat za velmi bohatého mladíka Hermanna Oelrichse Jr. Se sňatku sešlo. Audrey odmítnutí odrovnalo, v touze po pomstě napsala udávací dopis na ministerstvo zahraničí, v němž obvinila Hermanna ze špionáže pro Německo. Byla přesvědčená, že nejen on usiluje o její odchod ze světa filmového průmyslu a uměleckého života. V dopise se také vyhrožovala tím, že začne novou kariéru v Anglii.
Po vrcholu kariéry následoval strmý spád. Když v roce 1919 bydlela s matkou na Manhattanu v penzionu, který vlastnil dr. Walter Wilkins, dalo se čekat, že i on zahoří láskou k její kráse. Byl však ženatý. Bylo nasnadě, že poté, co byla jeho žena Julie nalezena zavražděna, bude pro manželství s Audrey volný. Opak byl pravdou. Wilkins byl z vraždy obviněn a Audrey, která s matkou krátce před vraždou narychlo odcestovala do Kanady, se odmítala kvůli svědectví vrátit zpět. Vztah s Wilkinsem popřela, ten se před vykonáním trestu smrti ve své cele oběsil. Touto událostí skončila její desetiletá úspěšná kariéra modelky. Tisk se o ní přestal zmiňovat, nedostávala filmové nabídky a obrátila se proti ní i dosud loajální americká společnost. Audrey, která byla zvyklá peníze utrácet a žít na vysoké noze se rázem ocitla na dlažbě.
Po návratu z Kanady zoufale hledala práci. Ten, kdo z jejich životních trablů těžil, byl americký tisk. Vydali sérií článků s názvem „Královna uměleckých ateliérů“. Filmový producent Allen Rock nabídl Audrey šek na 27 500 dolarů za roli v autobiografickém snímku Heedless Moths. Byl to však jen propagační trik, z částky viděla pouze zanedbatelnou sumu a navíc se v hlavní roli objevila jiná herečka. Podala na Rocka žalobu, její paranoia se stupňovala a ze svých neúspěchů obviňovala kdekoho. 3. října 1921 byla v Royal Theatre v St. Louis zatčena a obviněna z morálního úpadku ve filmu „Innocence“, kde ztvárnila hlavní roli. 27. května 1922 se pokusila o sebevraždu, spolykala rtuť. 8. června 1931 požádala její matka o soudní umístění Audrey do státního psychiatrického zařízení St. Lawrence v Ogdensburgu poblíž hranic s Kanadou. Tam se Audrey 65 let léčila až do své smrti s depresemi a schizofrenii. Zemřela 20. února 1996 ve věku úctyhodných 104 let.
Její život jí údajně věštila potulná cikánka. Audrey už jako dítě toužila nahlédnou do své budoucnosti. Cikánka viděla její budoucnost plnou slávy a lásky, ale s pachutí hořkosti. Bohatství a úpadek, výsluní i temno. I poslední „proroctví“ se naplnilo: „Sedm mužů tě bude milovat, sedmkrát tě budou chtít odvést k oltáři, avšak navždy zůstaneš svobodná“. Audrey se skutečně stala slavnou a milovanou. Za svůj život se proslavila jako „Miss Manhattan“, „Miss Brooklyn“ či „Americká Venuše“. Byla uměleckou modelkou a filmovou herečkou. Byla inspirací a múzou mnoha umělcům, její sochy z mramoru, kamene, bronzu jsou rozmístěné na různých místech po celé zemi od Floridy po Kalifornii. Když půjdete po New Yorku, pozorně se dívejte, Audrey vás sleduje.