Aristokratka Bára Kodetová

Film, televize a divadlo pro Barboru Kodetovou (38) v těchto dnech ustoupily do pozadí: narodila se jí totiž třetí dcera.

Pokud bychom soudili pouze filmových a televizních rolí Báry Kodetové, těžko bychom v ní hledali mateřský typ: v seriálu Redakce si zahrála nebezpečně ambiciózní šéfku, v hollywoodské televizní minisérii Duna zase zazářila coby – stejně nebezpečně – vášnivá konkubína Chani. Její typ ji předurčuje pro role žen plných odvahy a vášně pro cokoli, ať už je to kariéra nebo komplikované vztahy. Ve skutečnosti však Bára Kodetová vede velmi spořádaný rodinný život: tento týden přivedla na svět už třetí dceru, která dostala jméno Sophia. „Výběr jména byl tentokrát hodně těžký. Sophia celou dobu vlastně spí. Na ultrazvuku se nám neukázala a hlavičku měla dovnitř do břicha,“ komentoval příchod dalšího dítěte Bářin partner, houslista Pavel Šporcl. „Když se narodila, tak si několikrát zabroukala, nebyl to řev narozeného dítěte,“ dodal. Sophia má dvě starší sestry: dvouletou Violetu a osmiletou Lily.

Příliš slavný rodokmen

Pokud se někdo může v českém divadelním prostředí považovat za aristokrata, pak je to právě Barbora Kodetová: její dalekosáhlý rodokmen sahá až do samých počátků české divadelnictví v době Národního obrození. Její praprapradědeček účinkoval v souboru Josefa Kajetána Tyla, její prapradědeček řídil plzeňské divadlo, její pradědček hrál půl století v divadle Národním a její otec se stal ještě za svého života jedním z klasiků českého filmového herectví. Jako většina dětí slavných rodičů se ovšem Barbora brání připustit, že by jí povolání její předků usnadnilo vstup do umělecké branže. „Myslím, že možná spíš v negativním slova smyslu,“ odpovídá na otázku, zda jí herecký původ nějak ovlivnil kariéru. „Neustále se potýkám se závistí a nevysvětlitelnými zásahy do mé práce.“ A podobně jako mnoho dětí slavných, i Barbora se zuby nehty snažila svému okolí dokázat, že není žádné protekční dítě: v polovině devadesátých let odešla z Národního divadla do začínajícího spolku Kašpar, protože měla pocit, že v souboru úctyhodných hvězd v Národním je až příliš spojována s otcovým vlivem.

Bára Kodetová

Jednou dole, jednou nahoře

Prozatím vrcholným okamžikem v její kariéře – přinejmenším pokud jde o zviditelnění v očích veřejnosti – se stalo účinkování v americkém sci-fi seriálu Duna a jeho pokračování Děti Duny. Bára se v česko-americkém ansámblu cítila dobře bezpochyby i proto, že svou roli získala díky konkurzu a její „protekčnost“ jí tam nikdo nepředhazoval. Ale i když jí mnozí naznačovali, že by se po úspěchu v Duně mohla pokusit o hollywoodskou hereckou dráhu, zůstala raději v Čechách. Proti hovořilo příliš mnoho věcí: český přízvuk, kterého by se těžko zbavovala, silné kořeny i touha po dítěti, kterou nechtěla kvůli kariéře obětovat.

Zatímco americká televizní obrazovka jí přinesla štěstí, na těch českých měla vždycky spíš smůlu. V seriálu Redakce na Nově vydržela jen chvilku, údajně proto, že prý na diváky nepůsobila sympaticky (což v roli tvrdé ambiciózní šéfové šlo jen stěží). Dlouho se neohřála ani coby moderátorka pořadu Pošta pro tebe – po několika týdnech ji vedení České televize vyměnilo údajně proto, že v moderátorském křesle působila spíš jako herečka. „Na druhou stranu, já nemusím za každou cenu dělat všechno, nejdu urputně za rolí. Priority mám nastavené jinak. Pro mě je důležitá rodina a já vlastně chci dělat jen to, co má smysl, za čím si můžu stát,“ konstatuje Barbora na toto téma.

Rodina je pochopitelně její prioritou i v těchto dnech, kdy se stala novopečenou matkou tří dětí. „Oba moji rodiče na mě měli stejně výrazný vliv. Oba byli, a maminka samozřejmě stále je, silné osobnosti, které si byly rovny. Táta byl jedinečná, citlivá, něžná i nesnesitelná duše a máma zase pevný bod v rodině, díky ní vše fungovalo. Ke každému jsem se obracela v jiné situaci a každého milovala pro něco jiného,“ vzpomíná. Geny, které předává svým dcerám, rozhodně nejsou nezajímavé.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky