1. Osud nás svede dohromady

Ano, v romantické komedii se hrdinové často potkají dílem náhody. Někteří dokonce víckrát po sobě, jako například Hugh Grant a Andie MacDowell ve filmu Čtyři svatby a pohřeb: poprvé (ani podruhé, ani potřetí) nejsou s to proměnit svou vzájemnou přitažlivost v něco trvalejšího. A tak dostávají od osudu (vlastně od scenáristy) nové a nové šance. V životě se ovšem nevyplácí ponechávat náhodná setkání náhodě. Připraveným štěstí přeje.

2. Okamžitě poznám, že on je ten pravý

Jistě. Například Meg Ryan ve filmu Samotář v Seattlu ihned pozná, že Tom Hanks je mužem jejího života. A to ho ani nemusí vidět, stačí, že ho slyší mluvit v rádiu. Na vzdálenost několika tisíců kilometrů prožije dokonalé splynutí duší a je to. Ve skutečnosti ale na to, abychom poznali "toho pravého", potřebujeme přinejmenším několik týdnů.

3. Změním se a získám jeho srdce

Viděli jsme to snad v každé komedii ze života amerických středoškoláků. Neatraktivní šprtka prodělá před zrcadlem bleskovou proměnu v královnu krásy. Stačí odstranit brýle, rozpustit vlasy, vyměnit oblečení, použít trochu řasenky a idol dívčích srdcí před ní okamžitě padne na kolena. Ve skutečnosti to ale moc nefunguje a první dojem, který na muže uděláme, se bohužel mění jen těžce.

4. Budeme jako pes a kočka

V romantických komediích je hrdinovi často souzeno zamilovat se do té, která je mu na začátku nejprotivnější a nejnesympatičtější. Stačí vzpomenout na Mela Gibsona a Helen Hunt ve filmu Po čem ženy touží. V reálném životě se ale nenávistné jiskření jen velmi zřídka změní v jiskření milostné.

5. Když budu utíkat, poběží za mnou

Ve všemožných variacích na pohádku o Popelce to opravdu funguje. Princ se střevíčkem v ruce převrátí naruby celé království, jen aby našel svou vyvolenou. Obyčejný muž ale spíše propadne dojmu, že když před ním utíkáte, nemáte o něj zájem. A nebude vás hledat za sedmerými horami.

6. Čím neschopnější, tím lepší

Romantické komedie nás učí, že mužům nevadí, když jste neohrabaná průšvihářka (Deník Bridget Jonesové), nebo když jim uprostřed noci vyděšeně telefonujete, aby z druhého konce města přijeli zabít pavouka ve vaší vaně (Annie Hallová). Ba dokonce jim to připadá rozkošené a činí jim potěšení tahat vás z vašich věčných průšvihů. Ve skutečnosti je to ale dříve či později začne otravovat.

7. Láska překoná všechny rozdíly

Když se máme rádi, nezáleží na tom, že nás dělí propastné rozdíly v majetku, vkusu nebo vzdělání... Další mýtus z říše pohádek, tak krásně zachycený v romantické komedii Pretty Woman. Umíte si představit, jak by asi soužití milionáře Richarda Gerea a prostitutky Julie Roberts probíhalo v následujících letech? Opravdu by jí nikdy nevyčítal nedostatek vzdělání a vychování? Opravdu by se nikdy v jeho světě necítila nesvá? A co by na to řekli jejich příbuzní a kamarádi?

8. Opilost je roztomilá

Tahle scéna se v milostných filmech opakuje poměrně často: Ona to přežene s alkoholem, potácí se, blábolí a škytá. Zatímco Jemu to připadá neuvěřitelně roztomilé a něžně ji uloží do postele. Věřte, že většina mužů nepovažuje pohled na podroušenou ženu za nijak zvlášť atraktivní (pokud zrovna sami nejsou zlití pod obraz).

9. Bizarní přátelé napomáhají lásce

Svérázní spolubydlící s problematickou hygienou (Notting Hill), temperamentní homosexuálové (Sex ve městě), dívky se slovníkem dlaždičů (Deník Bridget Jonesové)..., to všechno jsou podle scenáristů romantických komedií osoby vhodné k tomu, aby s nimi hlavní hrdinka či hrdina probírali své milostné trable. Ve skutečnosti se ovšem ve filmech tito bizarní jedinci objevují v roli důvěrníků proto, že je na první pohled jasné, že pro hrdinku/hrdinu nepředstavují žádnou konkurenci.

10. A žili šťastně až do smrti

K poslednímu mýtu jistě netřeba nic dodávat. V životě nás bohužel (nebo naštěstí) nespasí závěrečné titulky hned poté, co dostaneme první manželský polibek. Pokud nebudete na vztahu pracovat, prakticky máte šanci zůstat spolu jen do první krize. A ta na sebe nenechá dlouho čekat.

Mohlo by vás také zajímat: Proč ženy milují grázly