Znáte rozdíly mezi chřipkou a nachlazením? Zaměňovat je se nevyplácí!

Dny a týdny plné sychravého počasí si u většiny lidí vybírají daň ve formě chřipek a nachlazení. Ačkoli se o tomto tématu každoročně píše prakticky od podzimu do jara, z posledních průzkumů vyplývá, že mnoho lidí stále neví, jaký je mezi chřipkou a nachlazením rozdíl. A i když se liší příznaky průběhem i léčbou, v jednom se přeci jenom shodují - s oslabenou imunitou je neporazíte.

Chřipka není nachlazení

Chřipka, nachlazení nebo viróza jsou ještě stále pro většinu lidí synonyma označující stejnou nemoc. Jak ukazují výsledky posledních průzkumů, velká část populace totiž neví, jaké příznaky charakterizují chřipku a jaké naopak nachlazení. Rozdílů je přitom hned několik. Zatímco pravou chřipku doprovázejí vysoké horečky, silná únava nebo bolesti hlavy, svalů a kloubů, nachlazení obvykle pouze zvýšená teplota, slabý kašel nebo rýma.

Následky mohou být fatální!

Hlavní rozdíl mezi chřipkou a nachlazením nicméně nespočívá v teplotě nebo intenzitě bolestí hlavy, ale především v komplikacích, které si jejich podceněním může člověk způsobit. Zatímco nachlazení většinou za 3 - 4 dny odezní a může za sebou zanechat relativně zanedbatelný zánět vedlejších dutin, podceněním chřipky riskujete zánět srdečního svalu nebo plic, a tím se i dobrovolně ohrožujete na životě.

Prevence se podceňuje

Jelikož velká část populace považuje chřipku za zdánlivě banální onemocnění, nijak zvlášť se nepřipravuje ani na chřipkové období. Velmi podceňován je především význam silného imunitního systému. Přitom zejména pokud jste náchylnější k nemocem a pohybujete se v začarovaném kruhu stále se vracející rýmy, kašle nebo únavy, měli byste se více zaměřit na péči o tento svůj obranný štít. Právě on vás totiž může před těmito i jinými nemocemi ochránit. Jak na to? 

Ovoce a zelenina nemusí stačit

O imunitu se musíte neustále starat, hýčkat ji a přirozeně podporovat. K tomu vám pomůže pohyb na čerstvém vzduchu, hodně spánku, relaxace a především dostatek vitaminů. Nejspíš vás napadne, že ty je nejlepší doplňovat čerstvým ovocem a zeleninou, ale pozor! Z výsledků srovnávacích studií vyplývá, že v ovoci a zelenině je dnes méně vitaminů a minerálů než v minulosti, a proto se na ně jako na dostatečný zdroj nelze plně spoléhat. Zvažte tedy, zda potřebné vitaminy a další důležité látky nedodat tělu i jinou formou. Obzvlášť v rizikových obdobích je vhodné využít doplňky stravy, které jsou na podporu imunitního systému přímo zaměřeny. Nejvhodnější jsou pro tento účel doplňky stravy s obsahem vitaminu C a zinku (např. multivitaminy Spektrum Imunactiv), které pomáhají stimulovat imunitní systém.

Nečekejte na to, až vás chřipka nebo nachlazení dostihnou. Raději jim předem postavte tak silnou barikádu, přes kterou se nedostanou, a vy si tak užijete zimu se vším, co nabízí - jednoduše naplno!

Celý program

2008 - 2016 © VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Všechna práva vyhrazena