„Inspirovali jsme se Kavárnou po tmě. Návštěvníkům chceme předvést, jak obtížné mohou být klasické denní činnosti pro nevidomé. Vytvořili jsme proto reálnou kulisu bytu o patnácti metrech čtverečných s vybavením, to vše s ohledem na bezpečnost,“ říká Jana Pivoňková, marketingová manažerka iQLANDIE. Výstavba exponátu přišla na tři sta tisíc korun.

Nejdříve infrakamery, pak už jen tma

Ještě než lidé vstoupí do místnosti, prohlédnou si ji pomocí dvou infrakamer, vevnitř je pak čeká naprostá tma. Zde jsou nachystané různé úkoly – od těch nejjednodušších, kdy příchozí musí spočítat hrnky, až po ty nejtěžší, jako například zasunout zástrčku do zásuvky. K tomu je východ z bytu situován do rušné křižovatky a návštěvník musí správně zareagovat na akustický signál semaforu.

Svět ve tmě vznikl ve spolupráci se Světluškou, Nadačním fondem Českého rozhlasu a libereckým Tyfloservisem. Právě Tyfloservis dlouhodobě zapůjčil originální pomůcky pro nevidomé, které budou využívány na workshopech.

Více informací na: www.iQlandia.cz