Půvabná tvář s vesele a slibně zdviženými koutky úst k úsměvu… Letos oslavila Kristova léta. Původně se olomoucká rodačka vydala v 90. letech ztéct baštu historie umění na prestižní newyorské The Parsons School of Design. Když jí nabídl hledač talentů z proslulé agentury Next model modeling, potěšilo ji to. Nafotila nejdřív book, vlastní propagační fotky. A podpis smlouvy rychle následoval… Pak už začala dostávat zakázky, fotit a předvádět a vydělávat slušné peníze.

Veronika nebo Veronica?

V roce 1998 se sice objevila na několika přehlídkách, už jako „Veronica Varekova“, pro Ralpha Laurena, Chanel nebo Salvatora Ferragama, ale její doménou zůstávají reklamní snímky.

Nádherný obličej získaly pro své kampaně kosmetické značky Chanel, Christian Dior nebo Nivea, šperky Chopard a Escada, opakovaně pracuje pro prádlo Victoria´s Secret a Playtex nebo šampaňské Moët & Chandon. Dostala přitom možnost poznat jedničky v módní fotografii, včetně Patricka Demarcheliera, Gillese Bensimona, Grega Kadela nebo Petera Lindbergha, následně na obálkách a story pro Vogue, Marie Claire a Cosmopolitan.

V plavkách až na konec světa

S ideální výškou 178 cm a mírami 92 – 61 – 89 není divu, že Veronika vylétla mezi pětici ostřílených Češek, které se dostaly v modelingu nejvýše. Zůstala blondýnou, i když imagemakeři přicházeli s různými nápady: aby si ostříhala vlasy, aby se obarvila načerno... Po dvanácti letech v branži se stala evropskou tváří vlasové kosmetiky Palette, pro niž před pár měsíci natočila na Mallorce spot společně s modelkou Julií Munterovou. Právě teď běží i na všech českých kanálech… Mnohem rychleji se ale začal její diář plnit termíny poté, co v roce 2004 poprvé proplula až na titulní stranu plavkové edice časopisu Sports Illustrated – čímž automaticky postoupila do kategorie supermodelka.

  • Sports Illustrated je exkluzivní, speciální plavkové číslo, které vychází jednou do roka a bývá kolem něj hodně očekávání a pozornosti. V módní branži se tahle „cover“ považuje za stejně velký úspěch jako fotit pro Vogue.

Stačí na tohle patřičné křivky? Veronika nesouhlasí: „Abyste fotila plavky, musí na vás být něco zajímavého, musíte všechno ustát sama za sebe, protože na vás skoro žádné oblečení není.“ Když sama vyšla na obálce, měla najednou tolik fanoušků, že musela mít někoho, kdo by za ni vyřizoval poštu. Lidé ji začali objevovat na ulici nebo na letišti…

Jen doma, v Česku, bývá Veronika Vařeková šťastně anonymní, v černých brýlích míří na Filmový festival do Karlových Varů, domů do Olomouce nebo do soukromí v centru Prahy. Na titulní straně speciálu časopisu Sport´a Illustrated se Veronika objevila ještě o dva roky později (z českých modelek ji předstihla pouze Daniela Peštová, která se na první straně objevila třikrát).

Vyslankyně dobré vůle

Veronika miluje sport – objevuje se na golfových hřištích, závodech na lyžích a tenisových duelech na mnoha místech ve světě. Svou sportovní zdatnost dokázala při výlezu na horu Kilimandžáro v roce 2008, na setkání organizace African Wildlife Foundation. Brzy byla jmenována prvním vyslancem dobré vůle této organizace, která se víc než půlstoletí snaží o ochranu celkového charakteru africké přírody (2009). Na pomoc se spojila s proslulou hodinářskou firmou Hublot, jejíž tváří se stala. Nejde o první činnost modelky v oblasti charity, už léta podporuje projekty své kamarádky, Terezy Maxové, stala se dokonce patronkou kojeneckého ústavu v rodné Olomouci. I když nemá podobnou ambici jako ona, tedy mít vlastní nadaci s obrovskou zátěží odpovědnosti, snaží se „pomáhat od svých dvaceti. Sháním dotace, organizuji dobročinné akce.“ Známé jméno je vám podle Veroničiných slov na nic, pokud … „nedotáhnete nějaký projekt do konce.“

Sama v New Yorku?

Deset let žije už modelka (na krátké dva roky manželka hokejisty Petra Nedvěda) v NY a také v Itálii, miluje Česko. Mladá žena s blonďatou hřívou už netvrdí, že se dokáže bez kosmopolitního New Yorku obejít. Po deseti letech tady má své zázemí. Vysoký Blíženec, malující modelka, zůstává dál pracovat v branži, i když jí občas připadá rutinní… V obou případech je dost možná změna na horizontu, v obojím případě bude prý ale nejvíc záležet na okolnostech. Uvidíme, jakého druhu její další „Vítězství“ bude.

KAFE.cz zjistilo

Veronika Vařeková učinkuje v novém reklamním spotu značky Palette Permanent Natural Colors (viz fotogalerie nahoře).