Tři sestry s náručí talentů

Rodinnou historii Geislerových zná kde kdo, matka výtvarnice, otec Petr Geisler, japonolog (zemřel 2009, dcera Aňa se s ním rozloučila v decentním šedém kostýmku, přes smutnou tvář jí vlála záclonka závoje). Má podobnou korunu tváře po otci, rezavé vlasy jsou poznávacím znamením jejích mladších sester, Ester i Lely. Kromě rodičů a babičky, prvorepublikánské herečky Růženy Lysenkové, je tu ještě další spojnice těch tří z jednoho hnízda, talent. Mají ho na rozdávání. Ester se ve šlépějích své starší sestry vydala na dráhu modelingu, ale skončila, stejně jako Aňa, u herectví. Lela je zatím nejméně známá, ale poté, co dokázala svoji uměleckou schopnost v oblasti komiksu, se rychle zviditelnila.

Anna (Aňa, narodila se 17. dubna 1976) sice nastoupila na konzervatoř, ale „zběhla“, podobně jako naše nejslavnější prvorepublikánská diva Adina Mandlová. Aňa si rozehrála novou hru s modelingem a hned na první štaci nastoupila na nejobávanější a nejtvrdší štaci, v italském Milánu. Vrátila se po několika měsících a Ondřej Trojan ji záhy a vizionářsky obsadil do filmu Pějme píseň dohola (1990).

Nástup na scénu

Do povědomí hereckých kolegů, režisérů ji prosadila hlavní – a hodně nesnadná role – v Requiem pro panenku (1992). Poprvé dokázala, jaký náklad klaviatury bílých i černých tónů její křehká postava v herectví zvládne. A dokazovat to nikdy nepřestala. Stala se jednou z nejobsazovanější z českých hereček, má doma – prozatím – čtveřici Českých lvů. Zatím si zahrála v několika desítkách filmů a televizních inscenací. Pak začala jako kouzelnice vytahovat z rukávu svých extravagantních „kostýmů“ další karty: nejen stojí vysoko na nebi českých hereček, ale uplatnila i své básnické slovo (psala a píše básně od puberty), její verše se hodily do Hřebejkova filmu Nevinnost.

Módní gurmán

Další její vášní se stala móda, jak říká raději a mazlivě „fashion“, tohle mezinárodní označení nemá pro ni poprašek „prachu“, který možná slovo pro Aňu má. Zdá se, že je pro ni imaginativnější, „drží nás při životě…“ Herečka objevovala jeho specifické chutě, které fashion obnáší, nejde jen o to… „obalit se“. Po krátké etapě „teenagerských“ outfitů a la páté přes deváté, kdy Aňa - stejně jako její sestra Lela „vynosily babiččiny modely“ a v touze vzít si něco ze skříně té druhé se neobávaly ani podpásových „úderů“- se z herečky vyklubala ne fanynka, která strhává novinky nedočkavě ze štendrů, ale skutečná labužnice.

Od nákupů k návrhům

Pozice poučené klientky Aňe Geislerové nestačila, vydala se dál, stala se první českou tváří módního řetězce C & A, právě když čekala prvního ze svých potomků. Stalo se to shodou okolností v době, kdy sama získala prestižní cenu pro mladé herecké naděje European Shooting Star. Tehdy na červeném koberci pro celebrity stála sebevědomě, i když ještě s nekomplexním image, který Aňa až později cizelovala do osobitosti. Její módní cesta nebyla ještě zdaleka ukončená, začala odvážně směřovat k vlastním návrhům, na kterých měla v počátcích svůj podíl také její sestra Lela.

První vlaštovkou pro značku Pietro Filipi z premiérové kolekce se stal model, který Aňa Geislerová představila na jaře na filmovém festivalu Berlinale (2010), když předávala štafetu ocenění pro mladé hvězdy Kryštofu Hádkovi. Na róbu v barvě holubičí šedi s rudým srdcem na hrudi a velkoryse řasenou sukní bylo zapotřebí sedmnácti metrů látky a korzet byl zdobený korálky z Jablonce. Symbol srdce vysvětlila Geislerová slovy: „Bez toho nemůže žít nikdo z nás, je to symbol síly a života.“ Celá Anina kolekce pro Pietro Filipi dostala také milostný název Aňa for Pietro with Love…

Aňa for Pietro with Love

Podle autorky je určena zákaznicím, které chtějí módou vyjádřit vlastní osobnost. Modely byly doplněné výraznými detaily včetně speciálně navržené série knoflíků. „Samozřejmě je mi jasné, že bez mého jména bych se k takhle prestižní práci a značce nedostala. Zároveň vím, že mi tak vzniká úplně nové portfolio a že třeba budu moci někde přišívat knoflíky nebo držet mistrové krejčovský metr,“ dodala Aňa Geislerová. Linie české značky Pietro Filipi, nabízející oblečení pohodlné a sexy zároveň, se zjevně líbila a ona? Prokázala svůj výrazný cit pro módu a styl. Navrhovat vlastní kolekce pro známé módní značky není už dávno raritou, učinily to také například kanadská zpěvačka Avril Lavigneová, manželka fotbalové hvězdy Davida Beckhama a členka někdejší slavné dívčí skupiny Spice Girls Victoria Beckhamová nebo americká zpěvačka a kytaristka Sheryl Crowová. Z českých celebrit se k nim přiřadily také Alena Šeredová, Eva Herzigová nebo Petra Němcová…

Láska na první pohled mezi „Aňou a Pietrem“ zůstala ale beze změn několik módních sezon. Aňa nadšeně vyhledávala situace, kdy si „člověk může splnit sen“. Pak ale nastal čas, kdy se rozhodla jít dál: nedávno se stala tváří švédského megařetězce H & M. Oblékla se do jednoho z limitovaných kousků kolekce Versace pro H & M – a hereččin manžel Zdeněk Janáček se vedle své kožené lady v růžovém obleku podivuhodně vyjímal.

Jistota v extravaganci?

Se Zdeňkem Janáčkem, režisérem, žije kreativní Aňa několik let, našli se po období jejích bouřlivých bohémských večírků – teď spolu vychovávají dvě děti, Bruna Fidelia a Stellu Ginger. Brzy po porodech obou potomků a flirtu s Hollywoodem se Aňa znovu objevila „na place“, její dynamika a energie jsou nevyčerpatelné. Přiznává jedním dechem, že není nejtrpělivější a nejobětavější matkou pod sluncem, ale komu se také bermudský trojúhelník profese, láska a mateřství podařilo kdy dokonale rozlousknout? Čas jí mateřstvím přivál role maminek a matek… Ještě má při mladistvé vizáži dost času z nich vyklouznout.

Stále stejně mladá, pohledná a odvážná. Herečka Aňa Geislerová je dál zárukou dokonalé extravagance, dál se obléká mistrně jako Pařížanka, zdánlivě nesourodý celek oblečení – vyšívaný límeček z babičina šatníku, slamák, obrovské brýle, pouzdrové šaty nebo širokou koženou sukni umí poskládat dokonale. Nebojí se proklestit v módě vlastní cestu a nacházet mnohdy velmi nápadité kombinace. A vlastní outfit podtrhne klidně něčím ulítlým, které jí v tom, co vyzařuje, přidá na „šťávě“. Dovolí si vzdorovat i barevným trendům. Zkrátka, obléká to, co se jí líbí. Její jistota spočívá v tečce extravagance. Z blondýnek a rusovlásek bez ohledu na věkový limit je Aně Geislerové stylově dost podobná modelka Tereza Maxová, která dlouhé roky inspirovala designérku Kláru Nademlýnskou. Soulad obou s módou je téměř dokonalý…